گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان با بیان اینکه تعداد ۹۱ هزار و ۴۹۸ نفر از جوانان گیلانی با شور و اشتیاق برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند، گفت: تمهیدات لازم برای شرکت مردم مناطق سخت گذر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در گفت و گوی مستقیم با برنامه “زنده باد مردم” رادیو انتخابات با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، قانومند و با حضور حداکثری مردم فهیم و آگاه گیلان فراهم شده، افزود: استان در روز دوم اسفند، یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات دارد که از این تعداد، ۹۷۰ هزار و ۴۷۲ نفر مرد و ۹۸۸ هزار و یک نفر زن هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۹۱ هزار و ۴۹۸ نفر از جوانان گیلانی نیز با شور و اشتیاق برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رای در استان برای انتخابات روز دوم اسفند در نظر گرفته شده که از این تعداد دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت و ۳۴۵ شعبه سیار است، اظهار کرد: تعداد یک هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رأی در مناطق روستایی و ۹۰۵ شعبه در مناطق شهری هستند و یک صندوق نیز برای اقلیت های مذهبی در شهرستان بندرانزلی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق سخت گذر سه شهرستان استان بارش خفیف برف داریم، گفت:در حال حاضر راه های تمامی روستاهای استان باز است و نیز ماشین آلات راهداری در مناطق مورد نیاز پیش بینی شده تا در صورت لزوم، اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار گیلان به پیش بینی کاهش بارش‌ها و مساعد شدن شرایط جوی برای روز انتخابات در استان اشاره و اضافه کرد: نه تنها در شهرها و روستاها بلکه در مناطق سخت گذر نیز تلاش کرده ایم پیش بینی صندوق سیار انجام شود تا مردم حضوری باشکوه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ حجم فعالیت ستادهای تبلیغاتی نامزدها، شرایط شور انتخاباتی و فعالیت های میدانی و حضوری فارغ از فضای مجازی متفاوت بود، گفت: گیلان از مجموع ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت است که ۱۰ حوزه انتخابیه هرکدام یک نماینده و شهرستان رشت به عنوان مرکز استان، سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان