گروه : دسته‌بندی نشده

در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گیلان که صبح امروز در سالن جلسات استانداری گیلان برگزار گردید، گفت: نمایشگاه های بهاره عرضه مستقیم کالا در شهرستان های آستارا، بندر انزلی، تالش، رشت و لاهیجان برگزار خواهد شد.

به گزارش کاشف خبر ؛ رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به آغاز بکار این نمایشگاه ها از ۱۹ اسفند در گیلان گفت: در این نمایشگاه ها با توجه به نیاز مردم در گروه مواد پروتئینی غذایی خشکبار و شیرینی و همچنین پوشاک و کیف و کفش برگزار خواهد شد.

وی در خصوص کثرت غرفه های نمایشگاهی اعلام کرد: در مجموع ۶۴۵ غرفه نمایشگاهی در این ۵ شهرستان گیلان فعالیت خود را با ارائه محصولات متنوع شروع خواهند نمود.

به گفته رئیس سازمان صمت گیلان علاوه بر نمایشگاه بهاره؛ برای رفاه حال شهروندان در ۱۶ شهرستان گیلان جشنواره فروش فوق العاده بهاری و نوروزی در ۶۴۰ واحد صنفی برگزار خواهد شد که بیشترین صنوف در جشنواره های فروش نوروزی در شهرستانهای رشت، لاهیجان، انزلی و رودسر گزارش شده است.

دکتر دلق پوش با توجه به بارش برف اخیر خاطر نشان کرد: با توجه به تامین و توزیع انواع اقلام مورد نیاز با مدیریت مردم و همکاری دستگاههای مرتبط اعم از خصوصی و دولتی هیچ‌گونه کمبودی در اقلام مصرفی مردم در ایام برف نداشتیم لذا از همه مردم و دستگاه اجرایی کمال تشکر را دارم.

این مسئول تاکید کرد: گشت های مشترک بازرسی بازرسان این سازمان در ایام پایانی و نورزی به همراه نمایندگان تعزیرات حکومتی، بهداشت، اماکن و بازرسی اتاق اصناف به صورت روزانه و مستمر از کلیه واحدهای صنفی در استان گیلان انجام می پذیرد تا از هرگونه تخلف و اجحاف احتمالی در حق مردم جلوگیری شود.

دبیر کارگروه تنظیم بازار گیلان گفت: از وزارت صمت و شرکت بازرگانی دولتی ایران در حال پیگیری هستیم تا هزار تن سهمیه شکر خانوار از محل ذخیره استراتژیک انبار اداره کل غله مرکز به استان تخصیص یابد.

دلق پوش همچنین در مورد توزیع شکر در استان گزارش داد: پانصد تن شکر به استان اختصاص یافته که ۱۰۰ تن آن جذب و توزیع گردیده و پیگیر هستیم تا بتوانیم سهمیه شکر صنف و صنعت را در اسفندماه جهت استفاده کارخانجات و واحدهای تولیدی فعال در استان توزیع نماییم تا بتوانیم از افزایش احتمالی قیمت ها با توجه به ایام پایانی سال و افزایش مصرف شکر جلوگیری شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان اذعان کرد: گزارشاتی مبنی بر کاهش کیفیت نان داشتیم که پیگیر آن هستیم تا بتوانیم با اختلاط گندم با کیفیت وارداتی با گندم داخلی بر کیفیت نان بیفزایم.

همچنین در خصوص کمبود به وجود آمده در خصوص لاستیک خودروی پراید و نیسان اظهار داشت: پیگیر هستیم تا بتوانیم با جذب و توزیع لاستیک یارانه ای در بازار از افزایش قیمت اقلام مذکور جلوگیری نماییم.

وی همچنین گفت: جهت تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز مردم نمایشگاه بهاره از تاریخ ۱۹ الی ۲۸ اسفند ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی استان( رشت) برگزار خواهد گردید و کالاهای اساسی یارانه ای از جمله گوشت، مرغ و شکر با قیمت مصوب در سطح نمایشگاه مذکور توزیع خواهد شد./برنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان