گروه : دسته‌بندی نشده

رئیس هیات تکواندو استان گیلان اظهار داشت: فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی تکواندوکاران در ماه سپتامبر را اعلام کرد و با توجه به اینکه تکواندوکاران کشورمان در این ماه به مسابقه ای اعزام نشدند اما جایگاه آنان در رده بندی تغییری نداشت.

محسن سترگی افزود: بر این اساس و طبق رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، آرمین هادی‌پور ملی پوش شایسته گیلانی در وزن ۵۸- کیلوگرم با کسب ۳۲۵/۳۳ امتیاز جایگاه خود در رده پنجم را حفظ کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود اگر هادی پور بتواند رتبه پنجمی خود را در رنکینگ جهانی در این وزن حفظ کند ، سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را تصاحب خواهد کرد که امیدواریم در نهایت این امر تحقق یابد.

وی بیان کرد: این در حالی است که فدراسیون جهانی تکواندو تصمیم گرفت تا راه اصلی کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ جهانی باشد که در این راستا ، رنکینگی که هوگوپوشان برای قرار گرفتن در رده های بالای آن باید طی چهار سال بین هر دوره المپیک به طور کامل فعال باشند و علاوه بر عملکرد خوب در مسابقات قاره ای و جهانی، با حضور در مراحل مختلف گرندپری بتوانند امتیازات رنکینگی را برای خود جمع آوری کنند.

وی در ادامه گفت: در وزن ۵۸- کیلوگرم نیز آرمین هادی پور تکواندوکار شایسته گیلانی و فرزان عاشورزاده جزو نفرات فعال در سیستم رنکینگ المپیکی هستند و شانس حضور در توکیو ۲۰۲۰ را دارند که هادی پور چند ماه قبل در مسابقات جهانی به مدال برنز رسید و در چند سال اخیر نیز، عملکرد خوبی از خود ثبت کرده هم اکنون در رده پنجم قرار دارد و با حفظ این جایگاه می تواند به عنوان یکی از پنج تکواندوکار برتر این وزن به طور مستقیم راهی المپیک شود.

رئیس هیات تکواندو گیلان اضافه کرد: هادی پور باید جایگاه خود را مستحکم کند که حفظ این جایگاه ارتباط مستقیم به عملکردش در سه مرحله گرندپری پیش رو دارد که این مسابقات به میزبانی کشورهای ژاپن ، بلغارستان و روسیه برگزار می شود و امیدواریم که وی بتواند در این مسابقات نیز بدرخشد تا جواز حضور در المپیک را کسب کند.

آرمین هادی پور متولد ۱۳۷۳ شهرستان رشت است و تاکنون مقام‌های زیادی را در رشته تکواندو کسب کرده که می‌توان به کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ انگلیس، مدال طلای گرند پری انگلیس، مدال طلای مسابقات بین المللی اردن ، مدال طلای المپیک آزمایشی ریو، مدال نقره قهرمانی جهان، دو مدال قهرمانی آسیا (یک مدال طلا و دیگری برنز که مدال طلا برای اولین بار در تاریخ تکواندو ایران به دست آمده)، سه مدال طلا یونیورسیاد، یک مدال نقره جام جهانی، یک مدال نقره گرند پری، مدال طلای گرند اسلم، مدال نقره گرند پری روسیه و مدال طلای جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹ آسیا اشاره کرد.

ایرنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان