گروه : دسته‌بندی نشده

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با تاکید بر لزوم آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته طی شش ماه آینده همه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی موظفند تصرفات غیرقانونی را آزاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ بابک دین پرست غروب چهارشنبه در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گیلان اظهار داشت: عمق تالاب انزلی از ۱۲ متر، به یک متر رسیده و کارشناسان پیش بینی کرده اند در صورت تداوم این وضعیت، تالاب انزلی بین هفت تا ۱۰ سال آینده خشک می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به این شرایط از تیر ماه امسال وزارت کشور در حوزه تالاب انزلی ورود کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و در مرحله نخست با عواملی که سبب این وضعیت تالاب هستند برخورد می‌شود، افزود: در سطوح ملی و استانی سازمان‌های ذیربط با مشارکت هم اقدامات لازم برای رفع عوامل آسیب‌زا را پیگیری می‌کنند.
وی با اشاره به آمار تصرفات سواحل کشور گفت: در شمال کشور ۱۸۰ کیلومتر معادل ۹۸۰ هکتار یعنی ۲۰ درصد این سواحل تحت تصرف هستند‌ البته همه این تصرفات غیرقانونی نیست ولی باید طی شش ماه آینده همه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی، تصرفات غیرقانونی را آزاد کنند.
وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های متصرف در زمان تعیین شده، موظف هستند تصرفات خود را تخلیه، تخریب و تحویل و یا مستندات قانونی را ارائه دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه ۸۷ درصد بنگاه‌های اقتصادی گیلان فعال است، افزود: بیشترین بنگاه‌های اقتصادی فعال در استان در شهرستان‌های رشت، صومعه سرا و شفت است.
دکتر دین پرست با اشاره به ایجاد طرح تلفیقی زیست محیطی و اشتغالزایی بیان کرد: این طرح مختص مردمی است که معیشت و سفره آنها وابستگی مستقیم به شکار پرندگان دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به بازدید میدانی خود از منطقه سراوان رشت اظهار کرد: نتیجه تلاش‌ها این بوده که اعتباری برای سراوان در نظر گرفته شود تا هر چه سریع‌تر این منطقه از آلودگی‌های زیست‌محیطی رهایی یابد هرچند نتیجه و اثربخش بودن اقدامات در این زمینه مستلزم همکاری‌های جانبه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از دوشنبه گذشته، برای بررسی آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی و مشکلات بنگاه های اقتصادی گیلان، به این استان سفر کرده و ضمن حضور در تمامی ۱۶ شهرستان گیلان، از بنگاه های اقتصادی منتخب استان بازدید کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان