پریسا پرشاد فعال سیاسی در یادداشتی در خصوص اهمیت انتخاب استانداری توسعه گرا و تحول آفرین برای گیلان نوشت .

استان گیلان با توجه اقلیم و شرایط استراتژیک و ارتباط با کشور روسیه از منظر اقتصاد آبی یا دریا محور می توانست به یکی از قطب های مهم اقتصادی کشور تبدیل شود که در نتیجه آن توسعه اقتصادی در استان گیلان و محرومیت زدایی محقق می شد.
اما علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری بر افتصاد دریامحور که موجب نیل به توسعه پایدار گیلان و اقتصاد مقاومتی میشود، این مهم در گذشته مورد توجه بسیار کمی قرار گرفت.
دکتر هادی حق شناس با دانش و تجربه ای ارزنده در حوزه اقتصاد دریامحور و خصیصه های فردی که مدیری توسعه‌ گرا و تحول آفرین است می تواند در این امر مهم دستاوردهای ارزنده ای داشته باشد.
در استان گیلان به درآمد پایدار و توسعه انسان محور کمتر توجه وحتی نقش زنان در توسعه پایدار بسیار کمرنگ دیده شده است. محرومیت زدایی که یکی از مهمترین ارکان افزایش تاب آوری اجتماعی و پیشگیری از جرم و بزهکاری است به صورت جدی و زیربنایی اتفاق نیفتاده، هرچه بوده رفتارهای نمایشی و مقطعی بوده است که اثر آن در زندگی مردم گیلان مشاهده نگردیده و امید می رود با توجه به تجربه موفق دکتر حق شناس در استانداری گلستان که انصافا و حقیقتا مورد رضایت مردم آن استان بوده در زادگاه خود، استان گیلان نیز خوش بدرخشد و روحیه سازندگی،توسعه و نشاط را به گیلان بازآورد.

یادداشت به قلم : پریسا پرشاد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان