گروه : دسته‌بندی نشده

دکتر زارع استاندار گیلان در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بیان داشت؛

وضعیت کلی عفاف و حجاب در گیلان مطلوب بوده و به گونه‌ای است که جزو استان های خوب کشور به لحاظ رعایت این مهم از سوی شهروندان هستیم.

اصل حجاب امر دینی و واجب شرعی است و بررسی‌های جامعه و روان‌شناختی، نشان می‌دهد که حجاب موجب آرامش روحی و روانی هر انسان است.

برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، لازم است بیشتر اقدامات ایجابی در دستور کار قرار بگیرد و از برخوردهای صرفاً احساسی و دفعی، به طور جدی پرهیز شود.

دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی گیلان مانند آموزش و پرورش در انجام طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) جزو استان برتر کشور است ولی به همین برتری قانع نیستیم بلکه الزام و اصرار داریم که این طرح، به شکلی گسترده و فراتر از هدف‌گذاری که وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی کرده، در همه مدارس اجرایی شود.

در دانشگاه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته اما بایستی از طریق همه دستگاه‌های فرهنگی در راستای درونی‌سازی و نهادینه کردن امر عفاف و حجاب بیشتر بهره بگیریم.

تعامل ائمه جمعه و جماعات، شورای هماهنگی تبیلیغات اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای مرکز استان، سازمان های مردم نهاد و نیز شهرداری ها که دارای بودجه های فرهنگی هستند و همچنین نهادهای عمومی غیردولتی ضروریست و انتظار دارم نه فقط دستگاه های دولتی بلکه دیگر نهادها نیز، همه در کنار هم برای تعمیق باورها در حوزه عفاف و حجاب بکوشند و این امر به لحاظ اعتقاد درونی ، نهادینه شود چراکه بر این مبنا مشکلات و آسیب‌ها نیز کمتر خواهد بود.

استفاده از فناوری های روز ، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب امری لازم است و با اطلاع رسانی بیشتر به خانواده‌ها، نسل جوان و نوجوانان و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها، می‌توان اقدامات پیشگیرانه و تبلیغی بیشتری انجام داد.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز باید در کنار اعتبارات ملی، حمایت‌های مالی استانی هم درخصوص ترویج عفاف و حجاب داشته باشد.

حضور باشکوه، ارزشمند و موثر مردم استان پس از خطبه‌های نماز جمعه دیروز در تظاهرات محکومیت و ابراز خشم و تنفر مردم انقلابی علیه استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، تجدید پیمان و میثاقی دیگر با آرمان های انقلاب، رهبری معظم و شهدای والامقام است که صمیمانه تشکر می کنم.

سردار شهید سلیمانی نماد همبستگی ملی در صیانت و حفاظت از همه دستاوردها و‌ آرمان‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با تروریسم است و به یقین برکت خون این شهید بزرگ ، موجب استمرار تعالی ، توسعه و عزت ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان