گروه : دسته‌بندی نشده

نشست بررسی پروژه راه آهن رشت – کاسپین – انزلی، ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان در محل پروژه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ در ادامه سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان گیلان، دکتر محمدباقر نوبخت با همراهی دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان و دکتر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای پروژه احداث راه آهن رشت – کاسپین – انزلی بازدید کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی – آستارا ، پروژه ای راهبردی و در مسیر کریدور شمال – جنوب در دست اجراست که اتمام و بهره برداری آن می تواند در حوزه صادرات و گردشگری تحولات خوبی را برای ایران و گیلان رقم بزند.

راه آهن رشت – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین – رشت، مرکز استان گیلان را به بنادر کاسپین و انزلی متصل می کند که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی، ترانزیت کالا و بار دارای اهمیت ویژه ای است.

زیرسازی قطعه های شش و هفت در حال انجام است و براساس توافق به عمل آمده؛ بخشی از هزینه ساخت و ارزیابی خط از ایستگاه پیربازار رشت تا بندر کاسپین را نیز سازمان منطقه آزاد انزلی تأمین می‌کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان