گروه : فرهنگی

چهارمین جشنواره هنرجویی کودکان سروش، روزهای ۹، ۱۰ و  ۱۱(اختتامیه) تیرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ در سالن آمفی تئاتر کارگاه هنر سروش گیلان برگزار می شود.
سیده مهسا نقیبی مربی تئاتر کودک کارگاه هنر سروش در این باره گفت: این چهارمین جشنواره هنرجویی سروش است که به طور معمول هر چند ماه یک بار، به عنوان کارهای پایان ترم هنرجویان برگزار می شود. در این جشنواره ۳۱ هنرجوی کودک و نوجوان به اجرای نمایش می پردازند. نمایش های متنوعی در نظر گرفته شده و امیدوارم اجراهای موفقی را در پیش داشته باشیم. سعی کردیم محیط حرفه ای اعم از لباس و گریم و موسیقی و… هر آنچه که یک هنرجو برای کسب تجربه و آماده شدن برای محیط بزرگتر نیاز دارد برایشان فراهم کنیم. در این چند روز ورود برای عموم آزاد و رایگان می‌باشد.
وی ادامه داد: یازده نمایش در جشنواره پیش رو اجرا خواهد شد. از آنجایی که شخصا به زبان مادری علاقه دارم، در این جشنواره نیز یک نمایش تحت عنوان(پیچای پلاخور) نوشته استاد پرویز فکرآزاد به زبان گیلکی خواهیم داشت که برای اولین بار این داستانک گیلکی اجرا خواهد شد. ضمن اینکه یک فرم محلی نیز با موسیقی گیلانی اجرا می شود تا بچه ها با فرهنگ و زبان و موسیقی گیلان بیش از پیش آشنا شوند.
نقیبی ادامه داد: در این بین کودکانی هستند که هنوز سواد خواندن و نوشتن ندارند اما سعی کردیم شرایط اجرای مطلوب را برایشان فراهم کنیم. تلاش شده تا در دل داستان نمایش ها مطالب آموزنده ای هم گنجانده شود تا برای کودکانی که تماشاگر هستند هم بار آموزشی داشته باشد. از همه عواملی که در این سه روز جشنواره با ما همکاری می کنند سپاسگزارم. در بخش موسیقی و طراحی پوستر محسن میرزایی، گریم بیتا کشاورز، دوخت لباس مزون غزل بانو، تدوین و تصویر دانیال شفیعی و نوازندگی تنبک را طناز جوادی از هنرجویان کلاس بازیگری برعهده خواهد داشت. از مدیریت مجموعه سروش گیلان جناب دکتر میرحامد کاسی پور، سارا بشردوست (مدیر بخش آموزش سروش)و همکاران بخش دفتر آموزش خانم یوسفیان، آقای سیدی و خانواده های عزیزی که همیشه همراه و همدل مجموعه هستند و همه عزیزانی که با ما همکاری می کنند، تشکر ویژه دارم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. فکرآزاد

    موفق باشید. خوشحالم که در این جشنواره نمایش به زبان گیلکی اجرا میشه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان