گروه : دسته‌بندی نشده

رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با اذعان به اینکه باید مردم و مسوولان باید تا آخرین قطره خون خود از آرمان های شهدا دفاع کنند، گفت: مردم گیلان و آستانه اشرفیه پرچمدار مبارزه با طاغوت در کشور بوده و در این راه و در دوران دفاع مقدس شهیدان بسیاری را تقدیم نظام کردند لذا همه مسوولان و مردم باید قدردان خون پاک شهیدان باشند.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر ؛ اسماعیل تیغ نورد جلالی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه آفرینان قیام نهم دیماه ۱۳۵۷ آستانه اشرفیه در سالن شهید خوش سیرت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه برگزار گردید با بیان اینکه همه مردم همیشه وفادار به انقلاب هستند، اظهار کرد: در شرایطی که کشور در شرایط سخت اقتصادی به سر می برد نباید بعضی از مسائل را سیاه و سفید ببینیم زیرا هدف همه ما سربلندی نظام است.

وی با اشاره به نقش شهدا در ماندگاری انقلاب اسلامی گفت: جوانان زیادی برای پیروزی انقلاب و ماندگاری آن نقش بسیار مهم و ارزشمندی داشتند که باید ویژگی شهدا را برای جوانان و مردم بازگو کنیم.

رئیس شورای اسلامی آستانه اشرفیه با اذعان به اینکه باید مردم و مسوولان باید تا آخرین قطره خون خود از آرمان های شهدا دفاع کنند، تصریح کرد: مردم گیلان و آستانه اشرفیه پرچمدار مبارزه با طاغوت در کشور بوده و در این راه و در دوران دفاع مقدس شهیدان بسیاری را تقدیم نظام کردند لذا همه مسوولان و مردم باید قدردان خون پاک شهیدان باشند.

تیغ نورد با تاکید بر نقش برنامه های فرهنگی برای ایجاد امید در جامعه گفت: باید مراسمات مختلفی از جمله خاطره گویی یادگاران انقلاب در جامعه برگزار کرد و ما در کمیسیون فرهنگی شورای شهر برنامه ویژه ای برای انجام این کار داریم.

در نهم دی ماه سال ۱۳۵۷در ادامه اعتراضات نیروهای انقلابی به رژیم پهلوی، ماموران شهربانی این شهر تعداد زیادی از مغازه‌های واقع در هسته مرکزی آستانه اشرفیه را به آتش کشیدند که در ‌‌نهایت منجر به تسخیر شهربانی توسط نیروهای انقلابی و تسلط آنان بر شهر شد. در این واقعه شهر به مدت سه شبانه روز توسط انقلابیون اداره شد.

به گزارش آستان‌خبر؛ در پایان این مراسم به رسم یادبود از خانواده مرحومان دکترمحمدرضا بلوکی مقدم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ضیایی نیا، علی پورمحمدی فلاح و همچنین سه تن از شهدای حماسه نهم دی ماه ۱۳۵۷ آستانه اشرفیه، شهیدان علی رمضانپور، حسین پرندک و کاظم جعفر پور و دوتن از مبارزان انقلابی و جانبازان سرافراز نهم دی ۵۷ علی خردادی و حسن فامیل ربیعی تجلیل به عمل آمد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان