گروه : دسته‌بندی نشده

اولین گردهمایی حماسه آفرینان قیام نهم دیماه ۱۳۵۷ آستانه اشرفیه، صبح امروز به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ مراسم گرامیداشت روز بصیرت و اولین گردهمایی حماسه آفرینان قیام نهم دیماه ۱۳۵۷ آستانه اشرفیه، صبح امروز به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه و با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان، حماسه آفرینان قیام نهم دیماه ۱۳۵۷، انقلابیون، جانبازان و خانواده معظم شهدای نهم دیماه ۱۳۵۷در سالن شهید خوش سیرت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید.

مردم شهر آستانه اشرفیه در نهم دیماه ۱۳۵۷ با هوشیاری بر علیه نظام ستمگر طاغوت و رژیم منحوس پهلوی قیام کرده و با بصیرت خود به استقبال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رفتند.

در تاریخ ۹ دی ۱۳۵۷ که به قیام مردم آستانه مشهور است، درگیری بزرگی بین مردم و نظامیان صورت گرفت و عمده درگیری در محل سه راه وادی اشرف بوده که درگیری ها منجر به شهادت علی رمضانپور، حسین پرندک و کاظم جعفرپور و همچنین زخمی شدن علی خردادی و مرحوم حسن فامیل ربیعی گردید و در ادامه اعتراضات نیروهای انقلابی به رژیم پهلوی، ماموران شهربانی این شهر بیش از ۷۰ باب از مغازه‌های واقع در هسته مرکزی آستانه اشرفیه را به آتش کشیدند که در ‌‌نهایت منجر به تسخیر شهربانی توسط نیروهای انقلابی و تسلط آنان بر شهر شد. در این واقعه شهر به مدت سه شبانه روز توسط انقلابیون اداره شد./آستان خبر

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان