گروه : دسته‌بندی نشده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل بیان داشت: هیات امنای بقاع با بهره بردن از پتانسیل بقاع من‌جمله درختان، فضای سبز و اماکن تاریخی موجود در بقاع متبرکه خود وارد صنعت گردشگری شوند و از این راه درآمدی برای بقاع کسب نمایند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل در گفتگویی بیان داشت: هیات امنای بقاع با بهره بردن از پتانسیل بقاع من‌جمله درختان، فضای سبز و اماکن تاریخی موجود در بقاع متبرکه خود وارد صنعت گردشگری شوند و از این راه درآمدی برای بقاع کسب نمایند نه اینکه با نابودی فضای سبز یا نرسیدن به اماکن تاریخی به فکر درآمدزایی باشند.

حجت‌الاسلام سید حامد میرحسینی اشکوری ضمن اشاره به تشکیل انجمن یاوران وقف و محیط‌زیست و کارگروه سرمایه‌گذاری در بقاع بیان داشت: هدف ما از ایجاد این تشکل‌ها بهره‌وری به‌صورت بلندمدت و تمکین از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد مسئله حفظ محیط‌زیست بوده است.

وی در ادامه گفت: تا به امروز به‌اشتباه برخی از هیات امناها با کاشت درختان و بریدن آن‌ها به دنبال درآمدزایی بودن درحالی‌که باکمی تدبیر و تأمل می‌توان از درختان کهن‌سال و فضای روحانی بقاع با ایجاد مراکز گردشگری به درامد پایداری رسید و میزان ماندگاری در جوار امام زادگان را بالاتر ببرند.

اشکوری ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با هر بقعه یک‌قطب فرهنگی بیان داشت: بقاع با سرمایه‌گذاری مردم منطقه و هیات امناها و حتی سرمایه‌گذاران غیربومی می‌توانند مآمن امن برای گردشگران داخلی و خارجی باشند.

حسینی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در استان مقدس اقاسیدحسینی گمل تعدادی آلاچیق و کلبه در حال احداث است تا زمینه‌ساز درآمدی برای همان بقاع و مردم منطقه باشد.

نماینده عالی وقف در شهرستان لاهیجان و سیاهکل گفت: چندی پیش خبری مبنی بر دستور قطع درختان بقعه کاه بیجار در خبرگزاری‌ها منتشر شد که باکمی اغراق حکایت بر قطع درختان این بقعه داشت درحالی‌که این خبر و این دستور غیرواقع بود.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته به همراه کارشناس مربوطه از محل بازدید کردند، خاطرنشان کرد: تعداد دو درخت خطرآفرین که پوسیده‌شده بودند در بقعه موجود بوده که با نظر کارشناس جهت حرص و بریدن آن دستورات لازم از سوی اوقاف صادر شد.

وی افزود: آستان بقاع متبرکه متعلق به مردم است و اوقاف به‌عنوان ناظر با سازوکار علمی و با بهره‌وری از کارشناسان خبره تصمیمات لازم را تائید یا رد می‌کند.

اشکوری در پایان از تمامی شهروندان خواست در مورد بقاع شهرستان هرگونه طرح جهت آبادانی بقاع دارند برای این اداره ارسال کنند./با مردم

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان