گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان تأکید کرد که دستگاه های اجرایی طی ۱۰ روز آینده، متقاضیان جدید استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه که تسهیلاتی اشتغال زاست را معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ دکتر ارسلان زارع امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه مشکلات برخی از طرح‌های اقتصادی استان تنها سرمایه در گردش و تسهیلات بانکی نیست، اظهار داشت: مشکلات بسیاری از این طرح‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، برطرف شده و تنها نیازمند بررسی و واکاوی برای حصول نتیجه است.

وی استفاده از توان و ظرفیت‌های گردشگری را عامل توسعه گیلان دانست و خاطرنشان کرد: طبق قانون تبصره ۱۸ ، طرح‌های مختلفی در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری استان در نظر گرفته شده است.

دکتر زارع با تأکید بر ضرورت اهتمام و تلاش بیشتر برای بهبود جایگاه گیلان در تبصره ۱۸ قانون بودجه ادامه داد: لازم است طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند؛ از برنامه های تشویقی دولت بهره‌مند شوند تا بهره‌برداری آنها تسریع و سهم بیشتری از منابع پیش‌بینی‌شده، عاید گیلان شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۱۹۶ طرح بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد که تکمیل آن‌ها نیاز ۸۸۵ میلیارد تومان اعتبار است ، افزود: با بهره‌برداری این طرح ها زمینه اشتغال حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر فراهم می شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه فاصله زمانی بین معرفی طرح‌های پذیرفته شده به بانک ها و ارائه تسهیلات زیاد است، تاکید کرد: لازم است بانک ها در اجرای وظایف خود تکاپو داشته باشند و پیگیری های بانکی در حوزه سرمایه گذاری تسریع شود.

دکتر زارع یادآور شد: در صورت عدم جذب سهم گیلان تا دی ماه جاری، این سهم به دیگر استان ها تخصیص می یابد.

دکتر زارع با بیان اینکه تسهیلات بانکی تنها مشکل واحدهای نیمه تمام نیست،گفت: مشکلاتی همچون چالش های حقوقی ، عدم همکاری دستگاه های اجرایی و یا نبود امکانات زیرساختی؛ بهره برداری از طرح ها را به تاخیر می اندازد.

وی اتخاذ سیاست های تشویقی برای سرمایه‌گذاران ‌موفق و شرکت‌های برتر را امری ضروری خواند و گفت: بسیاری از شرکت های موفق نیازمند ارائه تسهیلات بانکی نیستند و با روش های دیگری همچون معافیت مالیاتی و تسهیل امور مرتبط با گمرک، در جهت توسعه صادرات مورد تشویق قرار می گیرند.

وی همچنین بر لزوم شناسایی سرمایه گذاران موفق از سوی معاونت اقتصادی استانداری و دستگاه های اجرایی تاکید و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران سهم عمده ای در افزایش اشتغال و توسعه استان دارند از این رو باید در شناسنامه دار کردن آنها کوشید.

نماینده عالی دولت در استان گیلان یادآور شد: در روند واگذاری امکانات و تسهیلات به سرمایه گذاران، میزان اعتبار و کارکرد آنها به دقت مورد سنجش قرار گیرد و از مجموعه هایی که دانش فنی، برنامه منسجم و توان اجرایی بالاتری دارند استفاده شود.

دکتر زارع اظهار داشت: بر اساس طرح و برنامه ریزی اولیه هدف از فعال کردن مناطق اقتصادی بررسی شده در این نشست؛ رویکرد توسعه کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری است که این امر می تواند آثار مطلوبی هم برای استان و هم کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس اهداف سند بالادستی و آمایش سرزمینی گیلان، باید با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و نگاه فناورانه، از ظرفیت‌های قانونی استفاده بهینه کنیم و بر اساس زمانبندی بخش خصوصی و حمایت های دولتی؛ ضمن ایجاد اشتغال و رونق تولید، افزایش سهم صادرات را نیز محقق سازیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان