گروه : دسته‌بندی نشده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: ذخیره سازی میوه شب عید در استان تا ۲۰ روز آینده می بایست انجام شود و تاکید بر این است که تامین پرتقال صرفاً از باغداران استان انجام گیرد.
به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر ؛ آرش فرزام صفت عصر سه شنبه در کارگروه ستاد تنظیم بازار استان ضمن تشکر از نهادهای نظارتی، بازرسی و اصناف اظهار داشت: در برخی اقلام مانند گوشت قرمز و سفید، کاهش قیمت داشته‌ایم ولی در مورد برخی کالاهای دیگر مانند برخی صیفی جات افزایش قیمت داشته ایم که این مسئله چندان مرتبط با اصلاح نرخ سوخت نیست و بیشتر تابع تغییرات فصلی تولید و برهم خوردن چرخه عرضه و تقاضاست.
وی افزود: وضعیت کالایی در استان در شرایط پایداری قرار دارد و باید حداکثر تا ۲۰ روز آینده ذخیره سازی میوه شب عید هم انجام شود و تاکید بر این است که تامین پرتقال صرفاً از باغداران استان انجام گیرد.
فرزام صفت با اشاره به نزدیکی شب یلدا ادامه داد: خوشبختانه نه تنها در قیمت خشکبار افزایش نداشته‌ایم بلکه در مواردی شاهد کاهش هم بوده ایم ولی باید نظارت جدی روی کالاهای اساسی که مورد مصرف بیشتری از سوی مردم است، تداوم یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش درخصوص توزیع شکر و گوشت منجمد اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی می‌بایست قبل از بروز تخلف، ساز و کاری دقیق و شفاف برای توزیع این اقلام تعریف کرده و در دستور کار قرار دهند تا احتمال عرضه خارج از شبکه به حداقل برسد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه استان مشکلی در ارتباط با قیمت و توزیع مرغ ندارد، گفت: تمامی مرغ‌داران و سازمان صمت می‌بایست به سامانه سماصط (سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور) متصل شوند تا تولید کننده و تاریخ های تولید و توزیع در آن مشخص شود.
فرزام صفت به بالاتر بودن قیمت کشتار مرغ در کشتار‌گاه‌های استان نسبت به برخی مناطق کشور نیز اشاره و اضافه کرد: باید قیمت تعادلی و منطقی برای کشتارگاه‌ها در نظر گرفته و کشتارگرها شناسنامه دار شوند تا چتر نظارتی دولت گسترده تر و موثرتر باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان