گروه : دسته‌بندی نشده

نشست خبری هفتمین جشنواره هنری هفت با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در پلاتوی آموزشگاه سینمایی هفت برگزار شد.

به گزارش کاشف خبر؛ علی حلوی دبیر جشنواره هفت در این نشست با بیان اینکه این جشنواره به گواه آمار و به اطمینان بزرگترین جشنواره هنرجویی بخش خصوصی کشور است و امسال حدود ۲۰۰ هنرجو و هنرمند در بخش های مختلف جشنواره به اجرای برنامه خواهند پرداخت ‌و آثار ارائه شده در این جشنواره از نظر تعداد و تنوع بی‌نظیر است.

دبیر جشنواره هنری هفت‌ ادامه داد: این جشنواره به مدت ۱۳روز تا پنجم دی ماه برگزار و از جمله ویژگی های قابل توجه این جشنواره عدم تکرار فیلم و نمایش است.

وی تصریح کرد: اجرای ۱۵ اتود نمایشی در نمایشگاه هفت، شش کار کودک داستانی تصویری، ۱۱ کار کودک در سه بخش، ۱۵ نمایش صحنه ای برای ۳ تا ۶ سال و ۶ تا ۱۳سال، پخش فیلم کوتاه و کلیپ از جمله برنامه های این جشنواره است. دبیر جشنواره هنری هفت تصریح کرد: بخش نمایش با موضوعات اجتماعی، فانتزی، کمدی و تراژدی است و بخشی از کار کودک ترکیبی با موسیقی است.

حلوی از اضافه شدن اولین بخش مسابقه و داوری در هفتمین دوره جشنواره هفت خبر داد و افزود: امسال برای اولین بار بخش مسابقه و داوری در بخش آثار سینمایی به جشنواره اضافه خواهد شد و به برترین بازیگر زن، مرد، فیلمنامه نویس تندیس جشنواره اهدا می شود.
دبیر جشنواره هنری هفت با تاکید بر اینکه امیدبخشی جزئی از وظایف اصلی هنرمندان در وضعیت فعلی و مشکلات کشور است، افزود: قشر فرهنگی و هنری جزو اولین مجموعه ای هستند که در شرایط سخت اقتصادی در معرض آسیب قرار می گیرند زیرا مردم در ابتدا بدنبال تامین نیازهای اولیه خود هستند و نیازهای فرهنگی و هنری را خود نادیده می گیرند.

دبیر جشنواره هنری هفت تصریح کرد: بخش نمایش با موضوعات اجتماعی، فانتزی، کمدی و تراژدی است و بخشی از کار کودک ترکیبی با موسیقی است.

مدیر آموزشگاه سینمایی هفت ادامه داد: جامعه هدف ما در این جشنواره هنرجویانی هستند که فرصت کمتری برای دیده شدن در فضای حرفه ای دارند و نیاز به تشویق و حمایت بیشتری دارند.
وی جامعه هدف این جشنواره را کسانی دانست که در فضای حرفه‌ای فرصت کمتری برای ارائه نمایش خود دارند و گفت: هدف ما این است که این افراد در شرایط مطلوبی کار کنند و بتوانند نمایش‌های خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

حلوی با تأکید بر اینکه گیلان پتانسیل بسیار بالایی در زمینه فرهنگ و هنر دارد بیان کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی اما هنوز سالن‌های تئاتر استان گیلان مملو از علاقه‌مندان است.

وی از همکاری بخش خصوصی با این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی شهرداری رشت نیز بخشی از هزینه مربوط به پوسترهای جشنواره را تقبل کرده است اما هدف ما کم‌تر کردن وابستگی خود به بخش دولتی است.
مریم واحد مربی بخش دوبلاژ آموزشگاه سینمایی هفت که به همراه حسین توسلی کار آموزش این بخش را برعهده دارد نیز در این نشست با بیان اینکه گروه دوبلاژ هفت یکی از بهترین های استان و به جرات می توان گفت کشور است٬ افزود: شیوه آموزش دوبله در آموزشگاه هفت متفاوت تر از جاهای دیگر است و حسین توسلی با آموزش از پایه هنرجویان را با بایدها و نبایدهای دوبله آشنا کرده و به آنان فرصت آموختن داده می شود.
وی افزود: هنرجویان از صفر تا صد آموزش می بینند و با انیمیشن های کوتاه و بلند و دوبله فیلم های سینمایی ادامه می دهند. این هنرجویان در ادامه راه رها نمی شوند و گروه دوبلاژ هفت گروهی ۳۰ نفره است که افرادی که از دوره های اول ورود کرده اند همچنان همکاری خواهد شد.
واحد در ادامه خبر از دوبله انیمیشن شیرشاه یکی از بزرگترین آثار سینمایی جهان در سال ۲۰۱۸ توسط هنرجویان هفت داد و افزود: این پروژه عظیم که بزرگان دوبله ایران دوبله کرده بودند را دوبله کردند. دوبله ای که از پایه اتفاق افتاده که ترجمه، دیالوگ نویسی و دوبله کامل آن را انجام داده اند. این اثر به صورت دی وی دی تهیه شده که علاقمندان می توانند آن را همزمان با ایام جشنواره از آموزشگاه هفت تهیه کنند.
سیده مهسا نقیبی مربی بخش کودک و نوجوان آموزشگاه سینمایی هفت در این نشست گفت: کار کودک در آموزشگاه هفت در سه بخش ۳ تا ۶ سال به مربیگری محبوبه فیاض، ۶ تا ۱۳ سال به هدایت بنده وبخش سینمایی کودک و نوجوان که خود آقای حلوی مدیریت می کند. امسال به نسبت سالهای گذشته بخش کودک و نوجوان پربارتر است و ۱۱ کار صحنه ای اجرا می شود که دو کار نیمه بلند است. ما ۵ سانس کودک در جشنواره خواهیم داشت که یک سانس در روز ۲۷ آذر در پلاتو آموزشگاه سینمایی هفت اجرا می شود و روزهای ۲۸ و ۲۹ آذر در مجتمع خاتم الانبیا (ص) دوسانس خواهیم داشت.

وی ادامه داد: خبر خوبی که می توانم بدهم این است که برای اولین بار نمایش کدو قلقله زن با زبان گیلکی که ترجمه اش را سیده سارای میرسعیدی برعهده دارد بعد از جشنواره به روی صحنه خواهیم برد. این کار پیش از این به صورت نمایشنامه خوانی اجرا شد که پس از استقبال خوب مردم، به صورت صحنه ای اجرا خواهد شد.
نقیبی افزود: برای همه کارها گریم و لباس تهیه و کارگردانی شده و می توانم بگویم ۷۰ درصد کودکان برای اولین بار صحنه تئاتر را اجرا خواهند کرد.
بهزاد صدقیانی که در بخش بازبینی آثار جشنواره حضور داشت نیز گفت: خدا را شاکرم که بار دیگر در جشنواره بزرگ هفت می توانم کمک و فعالیت کنم. سعی شد بازبینی کارها با دقت انجام شود که آثار ارائه شده در جشنواره با کیفیت لازم اجرا شود. تلاش کردیم تمام خط قرمزهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رعایت شد و می توانم به جرات بگویم جشنواره ما به سمت نیمه حرفه ای قدم برداشته است و امیدوارم به سمت حرفه ای شدن حرکت کنیم. باید شرایط فراهم شود که دوره به دوره جشنواره کیفی تر شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان