گروه : دسته‌بندی نشده

عضو محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید جلوی خیلی از سخنرانی ها و مداحی ها در صداوسیما گرفته شود و سخنانی که امروز می‌شنویم، جز تحریک احساسات عاطفی چیز دیگری ندارد.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری کاشف خبر؛ دهم ماه محرم سال ۶۰ هجری قمری امام حسین «ع» و یارانشان به شهادت رسیدند و عده‌ی زیادی از کودکان و زنان، اسیر و متحمل سختی ها، رنج ها و مصیبت های زیادی شدند. امروز مشاهده می‌کنیم که با گذشت قرن ها از آن واقعه دردناک هنوز آن نهضت که امام عزیزمان و یاران پاکشان به شهادت رسیدند، زنده است.

چند سالی است، بجای اینکه از آن واقعه تاریخی استفاده کرده و درس آزادگی، ایستادگی در برابر ظلم و شهادت در راه خدا را به مردم بدهیم از تریبون مداحان ما تنها نوحه هایی پخش می‌شود که حتی در خیلی از موارد نه در منابع تاریخی نقل شده و نه حتی توجیه عقلانی، دارد.

دکتر علی شریعتی در جایی می‌گوید: «حسین بیشتر از آب تشنه لبیک بود.»

این مسئله ای است که این روزها فراموش شده و نیاز است تا دوباره آن را احیا کنیم. اما می‌بینیم که صداوسیمای ما با وجود اینکه باید در راستای آگاهی مردم گام بردارد اما گه گاهی از تریبون آن مراسم هایی پخش می‌شود که هیچ قرابتی با اسلام ندارد و حتی بر ضد وحدت ملی و اسلامی است.

برای مثال در شب تولد امام حسن مجتبی (ع) شبکه پنج سیما برنامه ای را پخش کرد که در آن مداح به اعتقادات و بزرگان اهل سنت توهین کرد که در پی اقدام او، این شبکه و برگزار کننده جلسه، از برادران و خواهران اهل سنت عذرخواهی کردند. البته این اتفاق با وجود عذر خواهی صدا و سیما، تصدیق می‌کند که تریبون این رسانه باید در اختیار اهل علم و دانش باشد و هرکسی که صدایش خوب بود و می‌توانست اشک مردم را در بیاورد لایق تریبون داشتن در این رسانه ملی نیست.

رهبر انقلاب اسلامی در شهریور ماه سال ۱۳۹۵ در دیدار با اقشار مختلف مردم با تأکید مکرر بر اهمیت وحدت در دنیای اسلام و با اشاره به اینکه هرگونه ناسزاگویی به بزرگان اهل‌سنت، درواقع مانع از شنیده شدن مبانی منطقی و مستدلِ اعتقاد به امامت می‌شود، خاطرنشان کردند: «تحریک احساسات دیگر فِرَق اسلامی به اسم شیعه، درواقع «شیعه‌ انگلیسی» است و نتیجه‌ آن، ظهور گروه‌های خبیث و مزدور وابسته به آمریکا و سرویس جاسوسی انگلیس همچون داعش و النصره است که جنایات و ویرانی‌های زیادی را در منطقه به‌راه انداخته‌اند.»

حال در ایام ماه محرم هستیم و شاهد صحبت های غیر کارشناسی عده ای هستیم که از صدا و سیما پخش می‌شود بنابراین با «محمدتقی فاضل میبدی»، عضو محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، به گفت‌وگو نشستیم.

وی در این خصوص گفت: متاسفانه قالب کسانی که به نام امام حسین «ع» صحبت می‌کنند نه تحقیقات تاریخی دارند و نه مطالعات مذهبی داشته اند. این روزها حرف هایی که زده می‌شود به نظر من تحریف شخصیت های تاریخی ما به خصوص امام حسین «ع» است.

عضو محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر این باور هستم که باید جلوی خیلی از سخنرانی ها و مداحی ها در صداوسیما گرفته شود، اظهار کرد: سخنانی که امروز می‌شنویم جز برای تحریک احساسات عاطفی چیز دیگری ندارد.

میبدی تاکید کرد: در صداوسیما فقط تحریک شدن عاطفی مردم را مشاهده می‌کنیم و مسائل عقلانی، علمی و آن اهداف پاک امام حسین که برای آن به شهادت رسیده اند در این برنامه ها و صحبت ها، گم شده است.

وی در پایان بیان کرد: آقایان باید به این برنامه ها تذکر دهند چرا که پایه گذاری یک نوع بدعت در حال انجام است و بدعت نیز چیز خوبی نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

برنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان