گروه : دسته‌بندی نشده

در فصل سرما به دنبال برگزاری دوره های آموزشی و دانش افزایی منجیان غریق، مدرسین، داوران و مربیان گیلان هستیم.

به گزارش کاشف خبر به نقل از روابط عمومی هیات نجات غریق و غواصی گیلان، مهرداد مهرگان در جمع مسئولین هیاتهای شهرستانی و کمیته های هیات استان با اعلام این خبر گفت: در ۲ماه گذشته بعد از فصل گرما، کلاس آموزشی درجه ۲ نجات غریق و غواصی آقایان و بانوان را برگزار کردیم و در مسابقات نجات غریق بزرگسالان کشور در کیش حضور یافتیم.
وی یکی از عوامل اصلی کاهش غریق را آمادگی علمی و بدنی منجیان غریق و افزایش دانش مدرسین، مربیان و داوران دانست و گفت: در فصل سرما با برگزاری بیش از ۱۰ دوره مدیریت اماکن آبی، کلاس های درجه ۱و۲، کلاس داوری و مربیگری و کلاس های وضعیت سنجی، به دنبال افزایش آمادگی علمی و بدنی برای تمامی منجیان،مدرسین،داوران و مربیان گیلانی هستیم.
رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان گفت: از مهمترین کلاس ها می توان به دوره آموزشی درجه ۲ نجات غریق در تمامی شهرستان ها در ۱۵ آذر، کلاس درجه ۱ در دی ماه و بهمن ماه، کلاس باز آموزی مدرسین دریا در خرداد ماه، کلاس مدیریت اماکن آبی در ۷ آذر،کلاس وضعیت سنجی بانوان و آقایان به ترتیب در تاریخ ۱۴ و ۱۵ آذر اشاره کرد.
مهرداد مهرگان گفت: به منظور هماهنگی بیشتر، استفاده از نظرات، پیشنهادات، بررسی مشکلات و خواسته ها، نشست روسای هیات های نجات غریق شهرستان ها و کمیته های استان را ۳ آذر در خانه جوان مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار می کنیم.
وی حامد آریانفر و سید امیر نوری سادات از گیلان را به عنوان مدرسین فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور یکی از افتخارات و موفقیت های این هیات دانست و گفت: سعی داریم برای اولین بار با شناسایی، تربیت و پرورش منجیان غریق در دوره های پایه، ورزشکاران اختصاصی نجات غریق را به ورزش کشور معرفی می کنیم تا در مسابقات کشوری و بین المللی برای گیلان و ایران افتخار آفرین کنند.
مهرداد مهرگان یکی از دلایل نتیجه ضعیف گیلان در مسابقات کشوری نجات غریق کیش را توجه نکردن به ورزش پایه و ساخت ورزشکاران جوان و آینده دار در ۱۰ سال گذشته دانست و گفت:هیات فعلی هم نمی تواند در مدت ۵ماه قهرمان سازی کند چرا که دوره قهرمان سازی ۶تا ۱۲ سال زمان نیاز دارد،
وی ایجاد انگیزه برای جوانان جهت حضور در نجات غریق و غواصی و ادامه روند قهرمانی را بسیار حائزاهمیت دانست و گفت: همچون دیگر رشته های ورزشی می بایست از لحاظ مالی و معنوی و حضور در مسابقات مختلف جهانی و آسیایی برای این رشته در نظر گرفته شود تا با قدرت رسانه و اطلاع رسانی درست و وسیع شاهد جذب و حضور جوانان بیشتری در این رشته ورزشی باشیم.
وی در پایان از مسئولین هیاتهای نجات غریق شهرستانها و کمیته ها بابت زحماتشان در فصل گرما خصوصا کاهش ۳۲درصدی غرق شدگان انسال در دریای محدوده گیلان تجلیل کرد وگفت ؛ درنظر داریم در مراسمی از منجیان غریق سواحل نیز تقدیر وتشکر کنیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان