گروه : دسته‌بندی نشده

بخشدار خمام در گفت و گو با کاشف خبر مطرح کرد: سواحل بخش خمام به جهت همجواری با منطقه آزاد انزلی همه ساله از استقبال خوبی از سوی گردشگران برخوردار است و ما به همین جهت جشنواره هایی را در فصل تابستان در سواحل برگزار می کنیم .

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ رضا مهدوی بخشدار خمام در گفت وگو با کاشف خبر در خصوص فعالیت های بخشداری در جهت توسعه ، عمران و آبادانی این بخش گفت : بخش خمام یکی از بزرگترین بخشهای استان گیلان می باشد و در هشت ماه گذشته فعالیت های خوبی در این بخش صورت گرفته است .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این بخش و بهره برداری از پروژه ها تا هفته ی دولت سالجاری عنوان کرد : در هفته ی دولت ۳۶ میلیارد تومان پروژه های عمرانی از قبیل طرحهای گردشگری، بومگردی ، خانه روستایی ، تولیدی و توسعه ی زیر ساختی و عمرانی به بهره برداری رسیده است .همچنین در بخش سرمایه گذاری پروژه های عمرانی از صندوق کار آفرینی تسهیلات خوبی پرداخت شده است .

مهدوی ادامه داد : در حدود ۲۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی از محل اعتبارات تملک بنیاد مسکن و همچنین از محل درآمد عمومی دهیاری های بزرگ در ۸ ماهه جاری آغاز شد و ۱۲ کیلومتر آسفالت نیز در دست اقدام داشتیم که در این شاخص، خداوند را شاکریم که توانستیم نسبت به سنوات گذشته توفیق بیشتری و رشد ۷۰ درصدی آسفالت با توجه به محدودیت منابع مالی داشته باشیم و از پروژه های اعتباری سال ۹۷ و ۹۸ و از محل درآمدها به جهت کار عمرانی توسعه ی خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به تامین آب آشامیدنی روستاهای این بخش اظهار داشت : سایت “بیج “که ۹ روستای این بخش را از آب آشامیدنی سالم برخوردار می کند به زودی به بهره برداری خواهد رسید و کماکان در زمینه های زیر ساختی و عمرانی فعالیت های خوبی در دست اقدام است.
مهدوی عنوان کرد : ساخت سالن ورزشی در روستای ” اشکیک ” یکی از پروژه های بسیار مهم است که از محل اعتبار منابع داخلی دهیاری و پست بانک انجام می شود .همچنین سالن ورزشی روباز و چمن مصنوعی در دست اقدام در” چوکام ” داریم .

وی با بیان اینکه اعتبارات تملکی بخشداری از طریق تخصیص منابع دولتی و به جهت انجام پروژه ها صورت می گیرد ، گفت : بخش خمام به جهت قرار گرفتن در مسیر دو شهرستان بزرگ و تجاری رشت و انزلی از ظرفیت بالایی برخوردار است ، منطقه ی آزاد انزلی در شمال شهرستان واقع شده و روستای جفرود که روستای ساحلی این بخش است در کنار منطقه آزاد انزلی واقع شده و متصل به کریدور شمال به جنوب و نوستراک می باشد و  همسایگی و همجوار بودن با دریای خزر ،ارتباط چتد روستای این بخش با تالاب انزلی در دهنه سر شیجان که روستای بیکار گردشگری است و جنگل فتاتو، روستای جیره سر باقرخاله که مرکز اکوتوریسم که قرق بسیار مناسبی نیز می باشد و مطالعات جایکا از لحاظ اکولوژی  محیط زیست و پرنده نگری و امثالهم حایز اهمیت است.

وی ادامه داد : بحث بومگردی در این بخش سرعت بخشیده شده و نسبت به سایر شهرستانها و بخشها در بومگردی پیشرو هستیم.

وی افزود : تلارخانه خانم بردبار ، آلاچیق درختی ، مرکز اکوتوریسم جیره سر باقرخاله ، فشتکه روستای ملی حصیر ،دهنه سر شیجان که انواع و اقسام خانه های روستایی در آن قرار دارد و از این حیث خمام برجسته است .جشنواره لی و حصیربافی در کشور ثبت ملی شده است و استقرار بازار بزرگ الگویی ماهی فروشان توانسته به اقتصاد خمام از حیث گردشگری رونق ببخشد .

بخشدار خمام ادامه داد : وجود مکتب خانه دافچاه روستایی با قدمت یک قرن  و داشتن مردم ولایت مدار و دهها شخصیت برجسته ی سیاسی ، اجتماعی در مجامع بین المللی خمام را از نظر موقعیت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی شناخته شده کرده است .

وی اضافه کرد : سواحل بخش خمام به جهت همجواری با منطقه آزاد انزلی همه ساله از استقبال خوبی از سوی گردشگران برخوردار است و ما به همین جهت جشنواره هایی را در فصل تابستان در سواحل برگزار می کنیم .بحث هتلینگ و سرمایه گذاری را در کنار منطقه آزاد در دست اجرا داریم و منطقه آزاد طی اقدام خوبی طرحهای توسعه ی گردشگری رونمایی کرده که به زودی ابلاغ می شود و امیدواریم بتوانیم با توسعه ی حوزه ی گردشگری درآمد پایداری را برای روستاها و رونق اقتصاد گردشگری را برای بخش خمام به همراه داشته باشیم.

وی ادامه داد : مواهب بسیار زیاد مرزی خمام موجب شده که در کمیسیون دفاعی و امنیتی دبیرخانه ی هیات دولت به عنوان ارتقا به سمت شهرستان شدن داشته باشد .بیش از ۶۰ هزار نفر در این بخش جمعیت داریم و پتانسیل بالایی برای شهرستان شده است و انشالله دولت نیز پس از انتخابات سال ۹۸ این امر را در دستور کار قرار دهد و شهرستان شدن این بخش ابلاغ شود و آرزوی دیرینه ی مردم خمام در خصوص توسعه ی چند وجهی به تحقق بیانجامد .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان