گروه : دسته‌بندی نشده

فرشید فقیه شجاعی در جلسه شورای شهر لاهیجان با اشاره به تلاش های فراوان مهندس جنابی در زمینه حفظ بافت تاریخی لاهیجان اظهار داشتند : متاسفانه وضع موجود ساختمان های نوساز در مناطق بافت تاریخی ، با ضوابط بافت میراثی مطابقت ندارند .
به گزارش کاشف خبر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر لاهیجان فقیه شجاعی افزود : با توجه به تکنولوژی های جدید و مصالح با کیفیت موجود و متناسب با بافت قدیمی و تاریخی ، در نمای ساختمان ها و پنجره ها از چوب و کتیبه های متناسب و در بام ساختمان ها از سفالکاری استفاده تا علاوه بر حفظ کیفیت مصالح ، بافت تاریخی منطقه نیز حفظ گردد .
وی در همین راستا خواستار نشست مشترک با حضور مدیرکل میراث و کارشناسان حوزه شهرسازی شهرداری و اداره میراث به جهت هماهنگی و تدوین الزامات لازم در این خصوص جهت حفظ و حراست از بافت تاریخی شهر شدند .
وی همچنین دعوت از تاریخ نویسان و مورخانی که اطلاعات تاریخی در خصوص شهر لاهیجان دارند، خواستار شدند و افزودند: جا دارد ضمن تجلیل از این افراد بجهت حفظ و انتشار سابقه تاریخی لاهیجان ، اطلاعات عمومی مان را در خصوص رویدادها و گذشته شهر لاهیجان افزایش دهیم.
فرشید فقیه شجاعی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به بحث ترافیکی شهر ، به مشکلات ترافیکی شهروندان در مناطق، حد فاصل میدان سردار جنگل تا میدان جانبازان و خیابان رسالت بطرف میدان گیل و منطقه لاشیدان اشاره و ضمن تشکر و قدردانی از همه عزیزانی که در پروژه ملی تقاطع غیرهمسطح میدان گیل تا به امروز زحمت کشیدند ، افزودند: در ساعات پیک ترافیک در منطقه میدان گیل ، شهروندان به ناچار از دو مسیر خیابان یاسر و شهرک صنعتی برای تردد استفاده می نمایند . وی با قدردانی از زحمات نیروهای پرتلاش انتظامی و راهور شهرستان لاهیجان خواستار حضور بیشتر این عزیزان در ساعات پیک ترافیک در این دو منطقه شدند .
وی همچنین از شهرداری لاهیجان خواستار اولویت قرار دادن لکه گیری و روکش آسفالت در منطقه لاشیدان و خیابان های منتهی به میدان گیل برای سهولت تردد شهروندان شد .
فرشید فقیه شجاعی همچنین با اشاره به اقدام اخیر حامیان حیوانات (NGO) و واکسیناسیون سگهای بی پناه با هزینه شخصی خودشان ضمن تشکر و قدردانی از این افراد ، پیشنهاد نمودند شهرداری لاهیجان با تحت پوشش قرار دادن این گروه ها می تواند با استفاده از پتانسیل این NGO ها و کمک به آنها علاوه بر رفع برخی مشکلات در این زمینه ، اهداف پیش بینی شده خود را نیز محقق سازد .
وی در ادامه با اشاره به پاسخ استعلام های اخیر از امور آبیاری برای اعلام حرایم رودخانه شهر (رودخانه درکی) افزودند: اخیراً امور آبیاری در پاسخ استعلام حرائم رودخانه درکی ارقام متفاوتی اعلام می نماید که چندین برابر استعلام های گذشته و حتی در برخی موارد بالغ بر ۲۰ متر اعلام می نماید ، در حالیکه بر اساس مستندات موجود در واحد شهرسازی شهرداری این مقدار در جوابیه استعلام های سالهای قبل به مراتب کمتر بوده است .که این تناقض در پاسخ استعلام ها مشکلاتی را برای شهروندان بوجود آورده است . لذا با توجه به اینکه شهرداری لاهیجان هرگز به دنبال صدور مجوز ساخت و ساز در حرائم نبوده ، ولی تکلیف متقاضیانی که دارای سند مالکیت بوده و بر اساس پاسخ استعلام های قبلی حقوق مکتسبه برایشان ایجاد شده چگونه است و چه ارگانی می بایست غرامت این قبیل زمینها را پرداخت نماید. وی در همین راستا از فرماندار شهرستان لاهیجان تقاضای تشکیل جلسه با مسئولین امور آبیاری و بررسی مشکلات شهروندان در این زمینه شدند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان