گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان در جلسه شورای راهبری و توسعه مدیریت استان گفت: اجرای طرح سیماک و ارائه خدمات الکترونیک موجب بهبود فضای کسب و کار، تسریع و تسهیل ارائه خدمات همچون صدور مجوز ساخت و ساز و کاهش مراجعات حضوری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر به نقل از اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در شورای راهبری و توسعه مدیریت استان، اظهار داشت: ارائه خدمات دولت الکترونیک یکی از موضوعات مورد تأکید رییس جمهوری در راستای تحقق سلامت نظام اداری است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در بخش خدمات الکترونیک املاک (طرح سیماک) انجام شده که بخشی از این اقدامات به صورت پایلوت است، گفت: گیلان از استان‌های پیشرو در اجرای طرح سیماک در سطح کشور است.

وی افزود: هزار و ۳۲۹ دهیاری، ۲۲۰ دفتر پیشخوان دولت، ۴۸ دفتر ICT و ۳۵ شهرداری در اجرای پروژه سیماک فعال هستند که می‌بایست تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه زمین و املاک و نیز‌ شهرداری‌ها در سامانه فعال‌تر شوند.

استاندار گیلان بر ضرورت تقویت مشارکت‌ها، اصلاح فرآیندها و زیرساخت‌های دولت الکترونیک تأکید و تصریح کرد‌: در این مسیر تمامی فعالیت‌ها صرفاً محدود به دستگاه‌های دولتی نمی‌شود بلکه همه نهادهای عمومی غیر دولتی همچون شهرداری‌ها باید مشارکت و درجهت بهبود ارائه خدمات تلاش کنند.

دکتر زارع اظهار داشت: دولت الکترونیک کاهش مراجعات حضوری، نظارت بیشتر، خود کنترلی و کاهش فساد اداری را به دنبال دارد و زمینه ارزیابی عملکرد و سرعت عمل را بالا می‌ برد و این موضوعات در شفاف سازی خدمات برای مردم دارای اهمیت است.

وی بر ضرورت پیگیری عقد تفاهم نامه فی‌مابین استانداری گیلان و سازمان فناوری اطلاعات کشور در خصوص واگذاری مجوز بهره‌برداری از زیرساخت مرکز داده استان تأکید و خاطر نشان کرد: در راستای توسعه زیرساخت SDI نیز تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نقشه‌برداری کشور منعقد می‌شود.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اینکه ۴ شهر رشت، آستارا، انزلی و لاهیجان در حوزه شهر هوشمند در سطح استان به عنوان پایلوت معرفی شدند، افزود: فرمانداری و شهرداری‌های این ۴ شهر باید برنامه‌های کوتاه مدت خود را در حوزه هوشمندسازی شهری با محوریت خدمات به کارگروه توسعه الکترونیک و هوشمندسازی ارائه کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر تسریع ثبت و یکپارچه سازی اموال غیرمنقول دستگاه‌ها در سامانه سادا اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی نسبت به تکمیل اطلاعات املاک خود در این سامانه اقدام و ذیحسابان دستگاه‌ها نیز موظف به استفاده از ابزارهای قانونی در جهت تحقق حداکثری آن هستند.

استاندار گیلان به بارگذاری ۵۵ درصد از املاک دستگاه‌های اجرایی در سامانه سادا اشاره کرد و گفت: افزود: اگرچه اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته اما قانع کننده نیست که امیدوارم تا پایان سال اطلاعات املاک دستگاه‌ها به صورت کامل در سامانه ثبت گردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان