گروه : اجتماعی

همایش نقش رسانه ها در توسعه برندسازی شهر رشت در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

کاشف خبر به نقل از گیل فام ،مجید عزیزی عضو شورای شهر و کمیسیون گردشگری دراین همایش از نقش رسانه ها در برندینگ و معرفی شهر خلاق گفت و تصریح کرد: رضایت شهروندان و رسیدن به اهداف و ماموریت‌های مدیریت شهری ضروری است که در این راستا رسانه ها مظلومانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نقش فعالی دارند.

عزیزی وجود گردشگران در استان گیلان را فرصتی برای شناساندن هر چه بیشتر برند شهر خلاق خوراک رشت و تبلیغ غذاهای سنتی دانست .

نادر حسینی عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهر خلاق خوراک دارای مولفه‌های بسیار زیاد و متنوعی است خواستار اشنایی شهروندان شد.

وی با اشاره به نقش امروز رسانه در جهان اظهار کرد: در معرفی شهر رشت و رساندن به جایگاهش نیاز به همت مردم بالاخص رسانه می باشیم .

سیدمجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهردار رشت از ظرفیتهای غنی و معنوی شهر رشت؛ شهرخلاق گفت و افزود: دربرنامه توسعه شهری و برند سازی تمام تلاش خود رادر کنار شورای شهرخواهیم داشت تا رویدادهای فرهنگی ملی و بین المللی دراین استان داشته باشیم .

ولی جهانی ؛مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان ارائه اطلاعات دقیق به همراه تبلیغات جذاب را دربرند سازی غذا موثر دانست و تصریح کرد:
بحث غذا از دوره های ماقبل مطرح بوده، مردم قدیم با طی مسافت های بمنظور شکار حیوانات در تلاش برای تامین غذا از گوشت آن بودند.

وی افزود: استان گیلان با ۳۰۰ نوع غذا دراستان شناخته شده و ۲۷ نوع غذا دراثارملی کشور به ثبت رسیده که درنظر است این برند به تمام شهرستان ها ارائه شود .

جهانی یکی از مزیت های برند سازی را سهولت در تصمیم گیری از سوی مشتری برای خرید محصول بیان کرد و گفت :۹۰ درصد از مردم از شبکه اجتماعی استفاده می کنن، بسیاری از اطلاعات از سوی مخاطبین به اشتراک می رسد و اگر محصول با برند، آرم و پوشش و اطلاعات با روش ویژه می توانند به جهان آگاهی برساند .

عبدالمهدی مستکین ؛ مدیرگروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو نیز به اهمیت رسانه ها در رشد و توسعه شهر پرداخت و افزود: یک مسئول خوب مسئولی است که هر ماه با رسانه ها بنشیند و نقد بشنود تا شهر را از زباله های منفی پاکسازی کند.

وی با بیان اینکه در شهرداری خطر درکمین است گفت :سرزمین انسان نیاز به فرهنگ دارد و همه انسان ها شهردارشهرخودشان هستند، مسئولین به منظور خدمات رسانی باید به هوش باشندتا مختصات درونی شهر را درمان کنند که لازمه آن درمان شهر درمان خود مدیر است چرا که تازمانی که مدیر شهر خودرا را درمان نکند نمی تواند شهر را درمان کند.

رضا ثقتی ؛مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه گیلان فاتح رویدادها می باشد خواستارحفظ و نگهداری آن به همت مسیولین و رسانه شد که حافظ و نگهدار رویدادها باید بود.

وی رسانه ها را به تنهایی یک ملت خواند و تصریح کرد: گیلان رتبه ۷ در رسانه های مکتوب کشور را دارد ، رسانه ها به تنهایی می توانند ایدئولوژی فرهنگی ، اجتماعی و… را به سمع و نظر همه برسانند.

ثقتی از اهمیت نقش رسانه پرداخت و اظهار کرد : رسانه ها همیشه پای کار نظام ایستادند و درعین مطالبه گری ها تریبون آحادملت ایران با رعایت عدالت اجتماعی و رسانه ای حتی برای شهرهای کمتر توسعه یافته هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، گیلان را میزبان جشنواره های مذهبی و فرهنگی عنوان کردو گفت :حفظ جشنواره مذهبی و فرهنگی با روحیه مطالبه گری و رعایت عدالت اجتماعی ضروری است .در ادامه از پوستر شهر خلاق شهر رشت با حضور جمعی از مسئولین، شهردار، شورای شهر رشت و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان رونمایی شد .

شرکت کننده گان دراین همایش از کارگاه آموزشی توانمند سازی شهر خلاق رشت ، و موسیقی بهره بردند

گفتنی است در محوطه سالن اجتماعات نمونه های از غذاهای محلی از سوی بانوان با پوشش محلی به نمایش گذاشته شد.

هما اکبری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان