گروه : اجتماعی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از ورود بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از زمان آغاز تعطیلات عید فطر به گیلان خبر داد.

ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به استقبال گسترده گردشگران نوروزی برای سفر به استان گیلان و کاهش محدودیت‌های کرونایی و با پیش‌بینی حضور مسافران در ایام تعطیلات عید فطر، از روزهای گذشته برنامه‌ریزی مدونی برای آمادگی کامل واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری گیلان صورت پذیرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: با هماهنگی سایر دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان که به ریاست استاندار محترم گیلان تشکیل جلسه‌ داد، خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد استقبال گردشگران برای حضور در استان گیلان هستیم و بر اساس آمارهای رسمی اعلامی به ستاد اجرایی خدمات سفر، در بازه زمانی ۸ الی ۱۲ اردیبهشت تعداد بیش از ۳۴۶ هزار دستگاه خودرو به استان گیلان وارد شدند که این عدد رشد چشمگیر ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

جهانی ادامه داد: در بازه زمانی مذکور یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۶۳۴ نفر از طرق مختلف زمینی و هوایی به استان گیلان وارد شدند و آمار اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت با ضریب اشغال ۸۳ درصدی، به یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۴۷۹ نفر- شب اقامت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و موزه‌های تخصصی دایر شده در استان، خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در نظر دارد با برگزاری جشنواره‌های متنوع و ایجاد جاذبه‌های جدید گردشگری در سطح شهرستان‌های مختلف نسبت به جذب هدفمند گردشگران اقدام کند و ثبت آمار ۴۸۱ هزار بازدید از بناهای تاریخی، موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری نشاندهنده استقبال مسافران و گردشگران وارد شده به استان گیلان است.

 

حکایت گیلان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان