گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان با بیان اینکه اتصال ریلی به بندرانزلی و بندرکاسپین اقتصاد منطقه را متحول می کند گفت: دستگاههای اجرایی ذیربط از جمله حفاظت محیط زیست و راه و شهرسازی با جدیت اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

به گزارش. کاشف خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های توسعه بنادر و کشتیرانی شهرستان بندرانزلی در نشستی که با حضور نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: استمرار روند استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۷۸۰ میلیارد تومانی در بندرانزلی از ابتدای دولت تا کنون گفت: با برنامه‌ریزی‌ صورت‌گرفته توسط دولت و تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران، شاهد رونق فعالیت حجم زیادی از سرمایه‌گذاران در این بخش شده‌ایم و هم اکنون نیز ۲۵۰میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندر انزلی در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید با شناخت این ظرفیت ها، اقدامات مثبت صورت گرفته و زمینه‌سازی برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی، شاهد افزایش میزان تخلیه و بارگیری در بنادر گیلان از ۸ میلیون تن به ۱۳ میلیون تن هستیم.

دکتر زارع همچنین تکمیل کریدور شمال-جنوب و حمل کالا از مناطق جنوبی به بنادر انزلی، کاسپین و آستارا را فرصت مناسبی برای افزایش درآمد دانست و گفت: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم بندرانزلی و کاسپین به راه آهن سراسری متصل می شود.

وی با بیان اینکه اتصال ریل قطار به بندر انزلی با توانایی حمل ۱۰ میلیون تن بار، می تواند اقتصاد منطقه و بندر انزلی را متحول کند گفت:انجام این پروژه به دستور رئیس جمهور است و دستگاههای اجرایی ذیربط از جمله حفاظت محیط زیست و راه و شهرسازی با جدیت همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

دکتر زارع یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل دارند در بنادر شمالی سرمایه گذاری کنند و ما باید شرایط را برایشان تسهیل کنیم .

وی با اشاره به اقدامات در حال انجام درخصوص صدور مجوز شورای عالی مناطق آزاد برای الحاق ۴۰ هکتار پس کرانه به بندرانزلی، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود با نگاه تقویت درآمد و توسعه اقتصادی برای توسعه این شهرستان استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش میزان صادرات و درآمد ارزی استان تصریح کرد: کاهش وابستگی بودجه دولت به نفت در دستور کار دولت تدبیر و امید برمبنای برنامه ششم توسعه است و افزایش صادرات یکی از راهکارهای خروج وابستگی اقتصاد به نفت محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: با ایجاد رویکرد جدید برای واردات بخشی از کالاهای مورد نیاز، اساسی و واسطه‌ای و توسعه صادرات محصولات تولیدی کشورمان به ویژه استان از طریق بنادر گیلان به کشورهای هدف، باید بهره‌های اقتصادی لازم را ببریم .

وی با بیان اینکه در شرایط و وضعیت جنگ اقتصادی هستیم، افزود: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت تدبیر و امید باید کوشش کنیم تا با بدعهدی دولت آمریکا، خروج غیرقانونی از برجام و تشدید تحریم‌ها بتوانیم از مسیر آب‌های آزاد برای گسترش صادرات و واردات کالا استفاده بهتری کنیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان