گروه : دسته‌بندی نشده


سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از افتتاح نخستین مجتمع گردشگری کشاورزی شهر لاهیجان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش کاشف خبر به نقل از برنا ،ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: با عنایت به پیگیری معاونت سرمایه‌گذاری این اداره‌کل، صدور مجوز اولین مجموعه گردشگری کشاورزی استان گیلان در دستورکار قرار گرفته است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان تصریح کرد: امروزه گردشگری و اقتصاد آن در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان است و بسیاری از برنامه‌ریزان و سیاستگذاران توسعه نیز از صنعت گردشگری به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد می‌کنند.

جهانی افزود: گردشگری روستایی را از اجزاء اصلی صنعت گردشگری به شمار می‌رود که می‌تواند با برنامه‌ریزی اصولی، شناسایی مزیت‌ها و رفع محدودیت‌ها نقش مؤثری در توسعه مناطق مختلف داشته و در نتیجه به تنوع‌بخشی و توسعه ملی منجر می‌شود.

ولی جهانی افزود: توریسم کشاورزی بخشی نوین از گردشگری روستایی است که در مجموع با فعالیت‌های در مزرعه یا مرتع برای سرگرمی، تنوع یا با اهداف آموزشی برای دیدن و لذت بردن در کنار جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی می‌تواند بر رونقش گردشگری روستایی بیش از پیش تأثیرگذار باشد.

جهانی در بازدید از مجتمع گردشگری کشاورزی لاهیجان افزود: در این مجموعه پرورش انواع شترمرغ، قرقاول، دام‌های کمیاب سمینتال، بسته‌بندی و ارائه مواد پروتئینی ارگانیک و پذیرایی سنتی شامل می‌شود که برآورد سرمایه‌گذاری آن بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد بوده و باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۰۰ نفر و ایجاد اشتغال غیر مستقیم برای قریب به ۴۰۰ نفر است.

او در پایان با استقبال از طرح‌های گردشگری در نقاط مختلف استان، بر اساس ضرورت عمل به فرامین مقام معظم رهبری در سالی که با شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده است و لزوم حمایت همه جانبه از سرمایه‌‌گذاران تأکید ورزید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان