گروه : دسته‌بندی نشده


مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به بارش سنگین ۲۷۰ میلیمتری در استان، گفت: برآورد اولیه خسارت زیرساخت ها ۵۰ میلیارد تومان است که تسریع در تخصیص به موقع اعتبارات ضرورت دارد.

امیر مرادی با اشاره به بارش سنگین باران در استان گیلان طی روزهای ۲۸ و ۲۹ مهر، اظهار کرد: طبق پیش بینی های هواشناسی هشدار سطح نارنجی را صادر کردیم و کلیه اکیپ های مدیریت بحران استان پای کار بودند.

وی از آبگرفتگی ۴۵ محور روستایی و احتمال تخریب ۳۰ پل خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات آب منطقه ای و راهداری و بخشداری ها خوشبختانه خسارت به پل ها وارد نشد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه خسارت ناشی از سیلاب تنها در حوزه زیرساخت و تاسیسات راه ها و پل ها وارد شده است، خاطرنشان کرد: برآورد اولیه خسارت زیرساخت ها ۵۰ میلیارد تومان است که تسریع در تخصیص به موقع اعتبارات و تزریق به دستگاه ها ضرورت دارد تا برای سیلاب بعدی آماده باشیم.

مرادی، بارش های ۷۲ ساعت گذشته را بالاتر از حد نرمال دانست و اضافه کرد: هم در غرب و هم در شرق استان بیش از ۲۷۰ میلیمتر باران بارید و لذا رودخانه های ما گنجایش این حجم از آب را ندارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سیلاب از مسیر رودخانه خارج نشد و آسیبی به ساختمان ها و خانه های مردم وارد نکرد، گفت: دو نفر به دلیل بی احتیاطی جان خود را از دست دادند که جسد زن ۶۷ ساله پیدا شد، اما جسد مرد ۴۲ ساله هنوز پیدا نشده و جست وجوی عوامل امدادی تا فروکش کردن آب ادامه دارد.

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان