به گزارش کاشف خبر به نقل از برنا ؛ ابراهیم مهربان سرپرست دبیری فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم استقبال از قهرمانان و مدال آوران کشتی ایران در فرودگاه امام خمینی (ره ) اظهار داشت : پیروزی بزرگ و ارزشمند فرزندان این مرز و بوم در مسابقات جهانی را به ملت ایران تبریک عرض می کنم و از قهرمانان و کادر فنی که زحمات زیادی کشیده اند تا برای مردم ما شور و شعف اینچنینی را به ارمغان آورند قدردانی می نمایم.

وی افزود : تیم کشتی فرنگی و آزاد کشورمان تیم جوانی بود و این جوانان عضو تیم ملی بودند و تاریخ و تجربه نشان داده که هر زمان در حوزه ورزش به جوانان بها داده شد و اعتماد کرده ایم نتایج مثبت و خوبی حاصل گردیده و مثال بارز نیز همین مسابقات می باشد .

مهربان در زمینه مسابقات پیش رو گفت : نخستین رویداد ، مسابقات امیدهای جهان در آبان ماه امسال است و همچنین مسابقات ارتش های جهان که در ایران برگزار می شود. پس از آن به فاصله کمتر از یک ماه مسابقات لیگ داخلی و قهرمانی کشور را داریم .جام تختی و همچنین بازیهای قهرمانی آسیا ، بازیهای آسیایی داخل سالن ، قهرمانی جهان و بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ نیز پیش رو خواهد بود.

وی در خصوص قرعه کشی لیگ عنوان کرد : استقبال خوبی توسط تیم ها هم در کشتی فرنگی و هم آزاد برای شرکت در لیگ شده است و به عقیده بنده لیگ با تمام فراز و فرودهایش باید انجام شود چون منبع درآمدی برای کشتی گیران و مربیانی است که تلاش می کنند و بعضا کمتر مورد توجه قرار می گیرند .

وی در خصوص بهره‌گیری از کشتی گیران خارجی در مسابقات لیگ ، گفت : ممنوعیتی برای حضور کشتی گیران خارجی وجود ندارد اما محدودیت هایی بر طبق آیین نامه لیگ موجود است و بر طبق آیین نامه تدوین شده هر تیم می تواند ۳ کشتی گیر خارجی داشته باشد و در هر مسابقه از دو کشتی گیر استفاده کند.

مهربان در زمینه ی انتصاب دکتر سجادی در راس وزارت ورزش و جوانان کشور اظهار کرد :  انتصاب وزیری که خود قهرمان بوده و در راه قهرمانی و ورزش سختی ها و مرارت های زیادی را تحمل کرده ،نقطه عطفی در ورزش کشور ماست .ایشان فردی هستند که در بعد قهرمانی و تحصیلی تا بالاترین درجات پیش رفته اند و کار اجرایی نیز انجام داده اند و مجموعه ای از هر آنچه که یک وزیر باید دارا باشد در وی وجود دارد .

وی گفت : از همه مهمتر دکتر سجادی فردی ورزشی هستند که درد جامعه ورزشی را درک می کنند و امیدواریم که با حضور ایشان شاهد موفقیت های روزافزون ورزشی برای کشورمان باشیم.