گروه : دسته‌بندی نشده

آیین تکریم و معارفه شهردار لاهیجان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاشف خبر ، در این مراسم ضمن قدردانی از یوسف قیامتیون شهردار سابق و بهمن مرتضی پور سرپرست شهرداری، رضا زنده دل به عنوان شهردار لاهیجان معرفی شد.
در این آیین که با حضور نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی،فرماندار،معاونان فرماندار،فرمانده نیروی انتظامی و جانشین فرماندهی سپاه، معاون مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان ،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان،اعضای ادوار شورا برگزار شد.
بهمن کنعانی رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام راحلمان و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری از تلاش‌های اعضای ادوار شورا و شهرداران لاهیجان قدردانی کرد و افزود: امروزسوم مهر است و هنوز نیمی از کارکنان شهرداری حقوق مردادماه خود را دریافت نکرده اند و بنده و همکارانم خجالت می کشیم که به شهرداری برویم و چهره به چهره با کارکنان روبه‌رو شویم.
وی با بیان اینکه ما هم قول و هم فکر شده ایم که به کمک همه عزیزان برای حل مشکلات تلاش کنیم، گفت: شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است ولی انتظار ما در شهرستان و استان این است که نگاه ویژه‌ای به این شهر انجام شود و از نماینده شهرستان هم در این زمینه طلب کمک داریم.
وی با بیان اینکه شهرداری خانه همه شهروندان است اضافه کرد: انتظار ما این است که شهروندان با شنیدن نام شهرداری برای آمدن به این نهاد رغبت داشته باشند و ما تا زمانی که مردم را در کنار خود نداشته باشیم در هیچ کاری موفق نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌های کهن لاهیجان و اندیشه و تجربه همه شهروندان استفاده کنیم افزود: رضا زنده دل دارای تجربه کافی در زمینه شهرداری بوده و امیدواریم با استفاده از تجربیات شهرداران گذشته و ادوار برای شکوفایی و آبادانی شهر بهره ببریم.
وی با اشاره به مشکلات شهرداری در زمینه کمبود پاکبان و شیوع ویروس کرونا،خواستار حل مشکلات در این زمینه شد و از شهردار جدید لاهیجان خواستار پاک دستی، شفافیت، قانونمندی ، مدیریت مشارکتی و صرفه جویی شد.
کنعانی افزود:اگر نتوانیم نیازهای روزمره خانواده را برطرف کنیم باید صرفه‌جویی کرده واز بعضی نیازها کم کنیم و اعضای جدید شورای شهر هم تصمیم گرفتند خودروهای در اختیار شورا را به شهرداری تحویل دهند و هم اکنون تنها یک خودرو برای انجام امور اداری در اختیار شورا قرار گرفته است. یوسف قیامتیون شهردار سابق لاهیجان هم در این مراسم از همه افرادی که  یاریگر وی در زمان مسئولیت شهرداری بودن قدردانی کرد.
یونس محمودی فرماندار شهرستان لاهیجان  هم در این مراسم گفت: لاهیجان به گواهی مورخان،یکی از مهمترین نقاط استراتژیک محوری و یکی از قطب‌های مهم سیاسی، مدنی ،گردشگری، کشاورزی و اقتصادی و در نوع خود منحصربه‌فرد است.
وی گفت: مسئولان و دست اندرکاران این شهرستان باید دارای دیدگاه های  مترقی ‌باشند و همه ی  استعدادها و پتانسیل های بالقوه شهرستان را بالفعل تبدیل کند.
وی خطاب به شهردار جدید لاهیجان گفت: هیچ شهروند لاهیجی انتظار ندارد خارج از توان گام بردارید و با وفاق، همدلی ، همسویی می‌توان تضادهای احتمالی را به تعامل تبدیل کرد.
رسول فرخی نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: امیدواریم در دوره جدید، شهردار لاهیجان نقاط قوت و ضعف این شهر را بررسی و راهکارهایی برای حل مشکل و تقویت نقاط قوت فراهم کند.
وی با بیان اینکه انتظار ما از شهردار جدید لاهیجان این است که مدیریت زمان داشته باشد گفت: این شهر در حوزه تحولی نیاز به خلاقیت دارد و با این وضعیت،تحولی ایجاد نخواهد شد و اولین مسیر تحولی افزایش درآمد شهرداری است و عزیزان شورای شهر هم جایگاه خود را به عنوان خط مش گذاری محلی داشته باشند و اگر وظایف تفکیک نشود ما موفق نخواهیم بود.
فرخی افزود : امروز مردم شهرستان انتظار دارند مسئولانشان در حد لاهیجان حرکت کنند و اگر میراث گذشتگان را حفظ نکنیم ، پاسخگویی در قیامت دشوار خواهد بود.
وی اضافه کرد: مثلث شهرداری، فرمانداری و نماینده در سطح ملی می‌تواند کمک کند که هدف ارتقاء و تحقق پیدا کند.
ابرقویی معاون مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گیلان هم در این آیین به نمایندگی از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیر کل دفتر شهری از تلاش های شهردار سابق و سرپرست شهرداری لاهیجان قدردانی کرد.
در ادامه پس از سوگند، رضا زنده دل حکم خود را به عنوان شهردار لاهیجان که از سوی استاندار گیلان صادر شده بود دریافت کرد.

رضا زنده دل شهردار لاهیجان هم در این مراسم از اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر قدردانی کرد و افزود: امیدوارم در مقابل این اعتماد برای توسعه عمران و آبادانی شهر قدم برداریم .
وی با بیان اینکه رونق اقتصادی اگر ایجاد نشده باشد نمی توانیم شاهد توسعه عمران و آبادانی شهرها باشیم و خدمتگزاری در این شهرها بسیار سخت و دشوار است گفت: درشهرلاهیجان که به عنوان عروس شهرهای استان گیلان مطرح هست در جهت پتانسیل‌ها، قابلیت‌هاوظرفیت‌های بسیار مهم گردشگری دارد و یکی از راه های برون رفت از این مشکل می توان توسعه و رونق گردشگری در این شهر باشد.
وی افزود: ما باید بتوانیم بستر های لازم را برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ایجاد کنیم تا با ایجاد رونق گردشگری به رونق اقتصادی و درآمد پایدار برسیم و اهداف خود را در حوزه مدیریت شهری اجرایی کنیم و در راستای سیاست‌های کلی نظام همچون همچون سند چشم انداز ۱۴۰۴ و سند راهبردی ایران اسلامی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد بتوانیم در حوزه های مختلف همچون زیست محیطی معماری اسلامی ،شهرسازی،شبکه های ارتباط و سایر حوزه ها بتوانیم خدمات رسانی مطلوب انجام دهیم و این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر با مشارکت و وفاق تمامی دستگاه های اجرایی بخصوص مشارکت مردم و نخبگان این شهر و مدیریت شهری در این حوزه هستیم.
شهردار لاهیجان افزود:
امیدوارم در فرصت خدمتگزاری که خداوند در اختیار ما قرار داده،  عملکرد مثبتی داشته باشیم و رضایت اجتماعی و اثربخشی و رفاه عمومی ایجاد کنیم. زنده دل اضافه کرد: اعتقاد دارم در شرح وظایف و حوزه هایی که در اختیار ما گذاشته شده با برنامه‌هایی که در صحن شورا تدوین شده با برنامه‌های کوتاه ، میان و بلند مدت که به مردم ارائه خواهیم کرد جلب مشارکت تمام عزیزان را داشته باشیم.

تصاویر ؛ سید احمدرضاکیایی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان