گروه : دسته‌بندی نشده

علی لاهیجی محقق و پژوهشگر طب ایرانی اسلامی در گفت و گو با جمعی از خبرنگاران شهرستان لاهیجان اظهار داشت؛ طب ایرانی اسلامی توانایی و آمادگی مقابله با ویروس کرونا را دارد.

وی با اشاره به ویروس کرونا و آسیب جدی به مشاغل ادامه داد؛ در صورت حمایت ما توانایی و آمادگی مقابله با کرونا را داریم تا هر چه زودتر از شر این ویروس منحوس خلاص شویم.

علی لاهیجی با اشاره به ویروس کرونا و آسیب جدی به مشاغل ادامه داد؛ در صورت حمایت ما توانایی و آمادگی مقابله با کرونا را داریم تا هر چه زودتر از شر این ویروس منحوس خلاص شویم

احمد بختو دیگر عطار لاهیجانی در این باره گفت کرونا فریب بزرگ قرن است که با یک نسخه ۱۰۰ هزار تومانی قابل درمان است.

وی با اذعان به اینکه کرونا فریب بزرگ قرن است افزود؛ هزینه های درمان کرونا در بیمارستان ها بسیار سرسام آور است ادامه داد ؛در حالیکه با یک نسخه ی صد هزار تومنی قابل کنترل است ویروس کرونا چرب است و با رسوب در انتهای ریه آنها را درگیر می کند که باید به صورت خلط دفع شود.

او ادامه داد؛ به هیچ وجه موافق مصرف آنتی بیوتیک در بیماران کرونایی ای نیستیم چون با مصرف آن عفونت در ریه خشک میشود برای توانایی تنفس را ندارد که این مشکلات با بخور و داروهای گیاهی قابل درمان است.

وی اظهار کرد؛ ویروس فضای ریه را اسیدی میکند و در حالت اسیدی فضا برای رشد و نمو ویروس بیشتر می شود اما از آنجایی که جوش شیرین خاصیت قلیایی دارند با بخور جوش شیرین ریه به صورت خنثی در می آید.

در ادامه علی لاهیجی با بیان این نکته که داروی امام کاظم (ع) یافته های طب سنتی است در درمان کرونا موثر است و ترکیبات این دارو به دو صورت تابستانه و زمستانه موجود است.

محقق و پژوهشگر لاهیجانی در پایان از موانع و چالش ها برای برگزاری جشنواره کوتکوتو گفت و ادامه داد ؛با وجود تمام سنگ اندازی ها این جشنواره برگزار شد و امید داریم در سطح کشور این گیاه بومی و دارویی زبانزد شود.

خبرنگار؛ نصیبه جانی پور

تصویر؛رویا خوشحال

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان