گروه : دسته‌بندی نشده

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان از مثبت شدن تست کرونای کودک شیرخوار در روستای کلشتاجان این شهرستان خبر داد.

کاشف خبر/ دکتر محمدتقی نجف زاده در گفت‌وگو با روابط عمومی این شبکه، به سرایت بیماری کرونا به افراد کم سن و سال اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای برنامه های غربالگری کووید- ۱۹ و بیماریابی و مراقبت از اطرافیان در تماس بیمار، تست رپید یک کودک شیرخوار مثبت اعلام شد و خانواده این کودک نیز درگیر این بیماری شدند که خوشبختانه نیاز به بستری در بیمارستان نداشتند.

وی در ادامه اظهار داشت: در گونه جدید بیماری خطر ابتلای کودکان بیشتر است و در زنجیره انتقال هم قرار گرفته و به راحتی می‌توانند بیماری را به دیگران نیز منتقل کنند.

دکتر نجف زاده با بیان اینکه اغلب کودکان مبتلا به کرونا، بی علامت هستند افزود: این عامل، نقش کودکان را در انتقال بیماری به دیگران خصوصا افراد مسن خانواده پررنگ تر می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان به والدین توصیه کرد: تا حد امکان از خانه خارج نشوند و در صورت لزوم خروج از منزل از ماسک استفاده کنند و از حضور در اماکن شلوغ بپرهیزند. همچنین به محض وارد شدن به خانه قبل از در آغوش کشیدن کودک، دست ها را کامل بشویند. کوچکترین علامتی مثل تب خفیف، اسهال ممکن است نشانه کرونا باشد آن را جدی بگیرند و در صورت بروز علایم خطر با پزشک مشورت کنند.

دکتر نجف زاده در پایان با اشاره به واکسیناسیون ۳۵ هزار و ۳۵۵ نفر لاهیجانی در خصوص لزوم انجام واکسیناسیون گروه های سنی اظهار داشت: هم‌اکنون افراد ۵۸ سال به بالا (متولدین ۱۳۴۲ و قبل از آن) امکان ثبت‌نام از طریق سامانه salamat.gov.ir دارند و چنانچه فردی دارای پرونده سلامت نیست می‌تواند به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی مراجعه و تشکیل پرونده دهد و سپس برای تزریق واکسن ثبت‌نام نماید تا زمان واکسیناسیون برای وی پیامک شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان