گروه : دسته‌بندی نشده

به نقل از گیل و دیلم همانطور که از نامش پیداست وظیفه ی هیئت نظارت بر انتخابات ، نظارت بر عملکرد مجریان انتخابات و رصد تخلفات احتمالی در جریان آن است .
این هیئت همچنین وظیفه اش بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز بر عهده دارد .

اما شهرستان لاهیجان این بار با هیئت نظارتی روبرو گردیده که شاید ضعیف ترین عملکرد نظارتی خود را پیش و پس از انتخابات ششمین دوره ی شوراها به نمایش گذاشته و هر روز هم که می گذرد انتقادات بیشتر و تند و تیز تری را متوجه خود می کند .

اگر چه رسانه ی گیل و دیلم به زودی از نقش نماینده ی مجلس در اتفاقات اخیر و سهم او در نحوه ی عملکرد هیئت نظارتی که اکثریت اعضاء آن ، منتخبین او هستند پرده بر خواهد داشت اما اکنون ، واجب تر از این فریضه ، پرداختن به موضوع نتایج انتخابات است .

این که سرانجام ، دو هفته پس از انتخابات نسبت به بازشماری آراء اقدام شده و در این مرحله ، صرفا شکایت دو تن از نامزد های انتخاباتی مورد تایید این هیئت قرار می گیرد حتی اگر قانونی هم باشد ! مورد پذیرش افکار عمومی قرار نخواهد گرفت .

هیئت نظارت بر انتخابات لاهیجان و نماینده مجلس ، اکنون بعد از سکوت چند ماهه ی رسانه های خبری مکتوب و مجازی ، باید پاسخگوی سوالات بسیاری باشد که تعدادی از آن را متناسب با زمان ، موقعیت و مصلحت ! و تا آنجا که در ظرف ” تشویش اذهان عمومی نگنجد و به تلطیف! افکار عمومی کمک نماید بیان خواهیم کرد .

چگونه می شود از سه صندوق رای بازشماری شده که به طور میانگین در روز انتخابات، ۱۰ نفر مسئول مستقیم شمارش آراء و نظارت بر این روند هستند ، ۳۰۰ الی ۴۰۰ رای ، خوانده نشود ، جمع بسته نشود ، نادیده انگاشته شود یا به فراموشی بسپرند ؟

چگونه می شود در حالیکه نمایندگان هیئت نظارت و فرماندار ، نماینده شورای نگهبان و بازرسین انتخابات بر روند شمارش آراء نظارت دارند تنها در دو صندوق ، حدودا ۱۴۰ الی ۱۵۰ رای ، شمارش نشده باشد !؟ کسی هست که پاسخ دهد آیا از لحاظ فنی و قانونی ! بوجود آمدن چنین اشتباهی امکان پذیر است یا فرمانداری لاهیجان پس از سالها با پدیده ی جدید خوانش رای روبرو گردیده ؟

هیئت نظارت باید پاسخ دهد
تلاش ها برای ورود فردی به شورا که از قضا در گذشته ای نه چندان دور ، همکار و همیار ستادی عزیزان در انتخابات مجلس بوده و نتیجه ی بر آمده از سه صندوقی که چنین اختلاف فاحشی را رقم زده است بر اساس کدام بند و تبصره ی قانونی ، پیش از آن که تضمین کننده ی ورود نیمکت نشین ها به شورا باشد بر سلامت یک انتخابات ، صحه می گذارد ؟

پاسخگوی این عملکرد و این نتیجه، کدام فرد یا مقامی است که آبروی انتخابات را به خطر انداخته و مسئولیت به گردن نمیگیرد ؟

آیا کسی هست که نداند ، صندوق رای ، ناموس سیاسی این مردم و محور اقتدار و اعتبار جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و خارجی است !؟
آیا کسی هست که نداند اشتباه فاحش انتخاباتی در سه صندوق را که منجر به جابجایی کم یا بیش از ۴۰۰ رای بشود ، مجموعه ی هیئت اجرایی ، نظارت و فرمانداری لاهیجان را به زیر تیغ مواخذه در خصوص روند اجرای انتخابات و نظارت بر آن خواهد کشانید و سلامت انتخابات را با ابهام جدی مواجه می کند ؟

بر این اساس ، چه تضمینی است که در باقی صندوق ها چنین اتفاقاتی رخ نداده و حق مظلومی پامال نشده باشد ؟
چه کسی است که سلامت این انتخابات و درستی نحوه ی شمارش آراء دیگر صندوق های آراء حوزه ی شهری لاهیجان را تضمین دهد ؟

آیا رسول فرخی به نمایندگی از هیئت نظارت ، بابت حواشی انتخابات شورای شهر لاهیجان با مردم سخن خواهد گفت؟

آیا فرماندار لاهیجان در راس عالی ترین مقام اجرایی یک شهرستان نسبت به اتفاقات رخ داده در روند بازشماری آراء واکنش نشان خواهد داد ؟

آیا دادستان لاهیجان نسبت به تضییع حقوق مردم در روند شمارش آراء واکنش نشان داده و در خصوص لزوم بازشماری کل صندوق های رای حوزه ی شهری لاهیجان ورود خواهد نمود ؟

آیا امام جمعه ی شهرستان لاهیجان که همواره خود را همراه با مردم و مطالبات آنان معرفی کرده و تریبون نماز جمعه را تنها مکان انعکاس صدای آنان می خواند ، نسبت به ابهامات در شمارش آراء و تغییر نتیجه ی انتخابات واکنش نشان خواهد داد ؟

چه کسی پاسخگوی این اشتباهات محرز انتخاباتی خواهد بود ؟
نماینده ، فرماندار یا هیئت نظارت ؟
رسول فرخی میکال و یاران او بعد از ستاندن حق فعال ستادی شان در انتخابات مجلس ، بدنبال استیفای حقوق تضیییع شده ی کدام کاندیدا خواهند رفت ؟

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان