گروه : دسته‌بندی نشده

تئاتر خرده جنایت های زناشویی نوشته اریک امانوئل اشمیت، به کارگردانی مجتبی معیری و با با بازی مجتبی معیری و ریحانه مومنی نژاد از ۸ خرداد در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود به روی صحنه رفته و تا ۱۳ خرداد اجرای آن ادامه دارد.
مجتبی معیری کارگردان و بازیگر نقش مرد این اثر در گفتگویی بیان کرد: این تئاتر اولین کار صحنه ای من در مقام کارگردان است. در سالهای گذشته تجربه چند کارگردانی تئاتر کودک صحنه ای و تئاتر خیابانی را داشتم و در جشنواره های مختلف مانند خیابانی معلولین و… سابقه کارگردانی داشتم.
وی در خصوص انتخاب نمایشنامه خرده جنایت های زناشویی گفت: دوست داشتم در اولین تجربه کارگردانی تئاتر صحنه ای ام، کاری جدی را تجربه کنم و یک مقدار از آن فضایی که برای آوردن تماشاگر به هرکاری دست بزنیم فاصله بگیریم. هدفم این بود یک تئاتر به معنای واقعی کلمه اجرا کنیم که مردم بیایند و تئاتر ببینند. مخاطب ما مخاطبی است که در منزل خود کتاب و نمایشنامه های روز دنیا را مطالعه می کند یا در فضای دانشگاه، افرادی را داریم که حرفه ای راجع به آثار بحث و نقد می کنند. من هدفم این است که این مخاطبان را در لنگرود پیدا کنم که با کتاب هایی که خوانده اند، برای دیدن آثار حرفه ای تئاتر تربیت شده اند و آماده‌ اند که یک ساعت و نیم تا دو ساعت بنشینند و یک اثر حرفه ای را ببینند.
ما اسفند ۹۷، تمرینات نمایش را آغاز کردیم و چند بار به دلایل مختلف مانند ویروس کرونا و… اجرا به تعویق افتاد تا بالاخره توانستیم از ۸ خرداد به روی صحنه برویم.
معیری افزود: تماشاگر ما باید آموزش ببیند که یک ساعت و نیم بنشیند و کار را در سکوت تماشا کند. سالن تئاتر، با سینما متفاوت است. اینجا تمرکز بازیگر برهم می خورد و هرچیزی می تواند تمرکز او را خراب کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا امکانات سالن تئاتر لنگرود پاسخگوی هنرمندان فعال و مردم علاقمند این شهرستان است یا نه، پاسخ داد: حرف زدن درباره امکانات و مسائل سخت افزاری تئاتر کلا شوخی است! ما اصلا سالن تئاتر استاندارد نداریم. بیشتر سالن های ما سالن کنفرانس است که سعی می کنیم فضایی را در آن طراحی کنیم که بشود تئاتر در آن اجرا کرد. به نوعی خودمان را گول می زنیم که بتوانیم کار را به روی صحنه ببریم. راجع به مباحثی مانند نور، گرمایش، سرمایش و… سالها گفته ایم و گفته اند و به جایی هم نرسیدیم.
این هنرمند فعال لنگرودی در پایان اظهار کرد: از تک تک اعضای گروهم تشکر می کنم که دو سال پای کار ماندند و انگیزه آنها از تعطیلی چند باره کار زنده ماند و این چیزی شبیه معجزه است. همچنین تشکر ویژه دارم از بازیگر این نمایش خانم مومنی نژاد که پای کار ماند و علیرغم تمام سختی ها جا نزد. از کل گروه، اعم از صحنه، موسیقی و هستی اسماعیل دوست، طراح صحنه جوان این کار که اولین تجربه وی در این زمینه بود سپاسگزارم. در پایان از سیدهادی چوبچیان لنگرودی حامی مالی کار، که در کنار ما بود و با علم بر اینکه حمایت از تئاتر بازخورد مالی زیادی ندارد، حمایتمان کرد، تشکر می کنم.
ریحانه مومنی نژاد بازیگر نقش لیزا در نمایش خرده جنایت های زناشویی بیان کرد: ما از اسفند ۹۷ که تمرینات کار را آغاز کردیم علیرغم همه مشکلات مانند همه گیری ویروس کرونا و… که مانع از اجرای نمایش می شد، ایمان داشتیم که کار حتما به روی صحنه خواهد رفت و خوشبختانه این اتفاق افتاد و هم اکنون این نمایش با تلاش گروه خوب خرده جنایت های زناشویی به روی صحنه است.
وی راجع به ویژگی های نقش خود گفت: لیزا زنی است که شخصیتی مغرور داشته و ژیل را خیلی دوست دارد. او دوست دارد مانند همسرش روشنفکر باشد اما عشق و حسادت های زنانه اش مانع از این کار می شود. اعتماد شاخصه ای است که یک زندگی زناشویی را حفظ می کند که حسادت لیزا این اعتماد را سلب می کند.
او با تقدیر از زحمات مجتبی معیری کارگردان و عوامل این تئاتر خاطرنشان کرد: این چندمین تجربه من در تئاتر لنگرود است و خوشحالم که این اتفاق با کار خوب خرده جنایت های زناشویی مجددا تکرار شده است.
این بازیگر جوان در پایان با دعوت از مردم لنگرود و گیلان برای دیدن این نمایش گفت: ما کار را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و ظرفیت محدود اجرا می کنیم و مدت ها برای این کار تمرین و زحمت کشیده شده و امیدوارم در شب های بعد هم مورد استقبال مردم قرار گیرد.
گفتگو: اکبر حیدرپور

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان