گروه : دسته‌بندی نشده

نشست اهالی فرهنگ و هنرو رسانه بر محور مشارکت حداکثری درانتخابات ۱۴۰۰ در فرمانداری لاهیجان برگزار شد.
به گزارش کاشف خبر ؛ در ادامه نشست با احزاب ، گروه ها و نهادهای مرجع در راستای مشارکت حداکثری در انتخابات، پنج شنبه ششم خرداد جلسه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه با فرماندار و وشورای تامین شهرستان در فرمانداری برگزار شد.
نگار نادری رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستا ن لاهیجان در شروع این نشست ضمن بیان شمه ای از وضعیت فرهنگ وهنر در شهرستان لاهیجان گفت : ضمن عذرخواهی از جامعه فرهنگی و هنری لاهیجان به دلیل شیوع همه گیری کرونا ور عایت پیمان نامه های بهداشتی از جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه شهرستان جهت حضور در این نشست دعوت شد.
در ادامه یونس محمودی فرماندار شهرستان لاهیجان در شروع سخنانش گفت: هرچند فلسفه ایجادی دعوت این نشست تبیین و تحلیل و ارائه راهبردهای لازم و محوری و عقلایی است برای امر مهم مشارکت در انتخابات اماخدا را شاکرم که توفیق داد هراز چندگاهی با جامعه فرهنگ و هنر و رسانه به تناسب اقتضای ملی و استانی مصاحبت داشته باشم .
وی ضمن اینکه به پذیرش نقدهای منصفانه از اهالی فرهنگ وهنر اشاره داشت اذعان کرد: بسیاری از مشکلات حال حاضر به مسائل ملی و گاهی فراملی برمی گردد. اصحاب رسانه زبان قلب و اهالی هنر افسران نرم مقابله کننده با سیاست های مزورانه تحکم آمیز در جهان هستند. رسانه ها روشنگران جامعه ما هستندو از ظرائف و لطائفی برخوردارند که ممکن است با یک نامهربانی آینه شفافیت آنها بشکند.
رییس شورای تامین شهرستان لاهیجان همچنین تصریح کرد: برغم همه تنگناهای سیاسی اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و وضعیت کرونایی شهرستان که همه می دانیم اما اندازه و توان مان برای مقابله با آنها باید به میزان توان وو سع درنظرگرفته شود چنانکه قرآن کریم اشاره می کند: «لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا» یعنی حتی بر اساس اصول دین توان و امکان فرد اساس کارآیی اوست.همه ما معیوبیم و دارای نقضان کاری هستیم ولی باز از همه شما عزیزان مردم و مسئولین می خواهم در این رخداد مهم نظام مشارکت بالایی داشته باشند تا ورق دیگری بر اوراق زرین تاریخ معاصر این شهرستان رقم بزنیم.
وی همچنین به وضعیت مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان اشاره کرد و گفت : در حال تدوین گزارشی از روند ساخت این پروژه هستیم و ضمن درخواست از استاندار برای بازدیدازآن، تلاش خواهیم کرد آن را از پروژه استانی به سطح ملی ارتقا دهیم تا بودجه بیشتری بدان اختصاص یابد.
درا دامه سرهنگ قدرتی فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان در خصوص مشارکت در انتخابات گفت:فضا سازی منفی که رسانه های خارجی برای عدم مشارکت ایجاد می کنند می طلبد همه و از جمله اصحاب فرهنگ وهنر دست اندرکار شوند .در موضوع مشارکت حداکثری بسیاری کلیت نظام را زیر سوال می برند این درحالی است که مشکل در انتخاب های نادرست است.ما باید دستاوردهای نظام را برجسته کنیم و بسیاری از مردم متوجه این دستاوردها نیستند و رسانه های معاند نیز روی همین زوم می کنند.
سرهنگ نیکویی فرمانده نیروی انتظامی نیز در این نشست عنوان کرد : هم در جبهه اقتصادی وهم فرهنگی در حال جنگ هستیم و اهالی فرهنگ و هنر در تبادل ، تعامل و تقابل فرهنگی سرباز این جبهه هستند . نیروی انتظامی به طور مستقیم وظیفه امنیت داخلی را دارد اما در تولید این امنیت همه آحاد جامعه نقش اساسی و محوری دارند.
درا دامه نشست رییس اداره اطلاعات شهرستان نیز در بخشی از سخنانش بیان داشت: ما باید برای موضوعات متنوع با اصحاب فرهنگ وهنر و رسانه جلسات متعددی برگزار کنیم و دردها را برای معالجه مطرح کنیم. اولین چیزی که باید به آن برسیم خودباوری است و اینکه ما در جوامع امروزی از مرتبه والایی برخورداریم.
در پایان هنرمندان و اهالی رسانه مطالبی در حوزه فعالیت خود مطرح کردند و تاکید داشتند که به دلیل اهمیت جشنواره ها ی فرهنگی و هنری به عنوان یکی از فرصت های شهرستان به آن توجه بیشتری شود و علل ادامه نیافتن جشنواره هایی چون شهروند و جایزه ادبی موشکافی و بررسی شود.

تصاویر ؛ فرهنگ کریم خانی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان