گروه : دسته‌بندی نشده

کاشف خبر / پس از حواشی به وجود آمده پیرامون موضوع تعمیر یک باب مغازه در خیابان امام خمینی (ره) شهر سیاهکل که در طرح تعریض خیابان قرار دارد ،فرداد قنبری رییس شورای شهر در گفتگویی با کانال خبری درسیاهکل ،عنوان نمود: شهردار برخلاف مصوبه شورا به جای تملک مغازه چهارراه سینما مجوز مرمت صادر کرد.

در همین رابطه دکتر ایمان محمدپور نیک بین شهردار سیاهکل در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به عدم همراهی اکثریت اعضاء محترم شورای شهر با شهرداری طی سالهای اخیر و طرح شکایات تا بالاترین مراجع قانونی که در آخر منتج به صدور حکم به نفع اینجانب گردید ،همواره دغدغه ام این بوده تا با رعایت مرّ قانون و تعامل با اعضای محترم شورا در صدد رفع بهانه ی این عزیزان برای عدم توقف پیشبرد اهداف جاریه در شهرداری برآمده ام .اما متاسفانه هر چه به فضای انتخابات نزدیک تر می شویم ،افراد برای جالب توجه افکار عمومی ، دیواری کوتاه از شهرداری و مجموعه ی مدیریت شهری پیدا نمی کند.

محمدپور نیک بین گفت: البته که بنده منکر نواقص و کاستی ها در مجموعه ی کاری خود نبوده و نیستم ،اما رعایت انصاف تنها مسئله ایست که انتظار می رفت آنان که سالها به جای کمک به بنده و شهرداری وقت خود را صرف حاشیه سازی و شکایت نمودند مدنظر خود و وجدانشان قرار دهند.

شهردار سیاهکل در ادامه افزود: اما موضوع اصلی در خصوص بازسازی مغازه ای که این روزها مورد توجه قرار گرفت بدین قرار است که؛ صاحب ملک مذکور در ابتدا طی نامه ای به شهرداری تقاضای مجوز تعمیر ملک خود را دارد ،دستور بنده به این مضمون بوده است که : حسب ضوابط و مقررات ،همچون مغازه هایی که در این دوره شورا با وجود اینکه در طرح تعریض خیابان بوده و با مجوز شورا مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفتند ،اقدام مشابه صورت گیرد . همچنین طی مکاتبه با کانون کارشناسان دادگستری تقاضای “تامین دلیل” نمودم که مبادا هرگونه تغییر احتمالی در ماهیت مغازه موجب افزایش قیمت آن در زمان تملک توسط شهرداری در آینده گردد.

نیک بین بیان داشت: شورا طی نامه ای به شهرداری، اجازه تعمیر و بازسازی این ملک را نداده اما خواستار این شدند که با رعایت سقف بودجه ، تملک ملک را در اولویت قرار دهیم اما از آنجایی که بودجه ۱۴۰۰ تاکنون توسط شورا به تصویب نرسیده هرگونه هزینه کرد مغایر با قانون می باشد.

شهردار سیاهکل در پاسخ به این سوال که نظر دادستان محترم سیاهکل که این “اقدام شهرداری را قابل تامل عنوان نموده” در این خصوص چه بود ،گفت: طبق شکوائیه مالک مغازه به دادستان محترم در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱ به خاطر عدم همکاری از جانب شهرداری ،دادستان نیز در پاسخ اظهار نمود : وفق مقررات قانونی ،مساعدت صورت گیرد. در نهایت با توجه به عدم تصویب بودجه توسط شورا بنده نیز وفق مقررات قانونی به استناد “تبصره ۱ قانون ماده واحده ی تعیین وضعیت املاک واقع در طرح های شهرداری” با اخذ تعهدات قانونی از مالک و تامین دلیل ،مجوز تعمیر این ملک را صادر نمودم.

نیک بین در خصوص قانون ماده واحده افزود: در صورتی که اجرای طرح و تملک املاک واقع در آن طرح ،به موجب برنامه زمان بندی مصوب به بعد موکول شده باشد، مالکین املاک واقع در طرح از کلیه حقوق مالکانه مانند احداث یا تجدید بنا یا افزایش بنا و تعمیر و فروش و اجاره و رهن و…. برخوردارند. مالک طبق این قانون تعهد می نماید حق مطالبه ی هزینه ی احداث و تجدید بنا را ندارد.

شهردار سیاهکل در پاسخ به این سوال که نظر حضرتعالی در خصوص انتقادات این روزهای مردم از شهرداری چیست ، پاسخ داد: این طبیعی است که انتظارات مردم نسبت به مسئولان افزایش یافته و در هر فضای انتخاباتی شهرداری ها هدف حملات کاندیداها و اعضای شورا قرار می گیرند . می دانم که مردم نسبت به آنچه در شهر می بینند نارضایتی دارند ،اما از آنان می خواهم با رعایت جوانب انصاف و با در نظر گرفتن محرومیت های موجود، عملکرد شهرداری در این دوره را با ادوار گذشته مقایسه نمایند.

محمدپور نیک بین در پایان گفت: به هر صورت دوره شهرداری اینجانب با تمام کاستی ها و فراز و نشیب ها به زودی پایان خواهد یافت، اما روسیاهی برای آنان می ماند که همواره دغدغه تیم بندی و غرض ورزی های شخصی شان بر تامین منافع عمومی و جلب رضایت شهروندان ارجحیت داشته است ، به نظرم تاریخ بهترین قضاوت کننده خواهد بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان