گروه : دسته‌بندی نشده

مسلم جلیلی فعال اقتصادی و اجتماعی در یادداشتی به جای خالی ایده های خلاقانه و نو در مبحث سرمایه گذاری شهری اشاره کرد.

کاشف خبر / لاهیجان شهر برگ های سبز چای ، شهر زیبایی های خدادادی، دیر زمانی است که از بودن در جایگاه واقعی خود محروم مانده است .
این شهر با پیشینه ی تاریخی چند هزار ساله بدلیل زیبایی منحصر به فردی که از یک سو در محاصره ی رشته کوه های البرز و از سوی دیگر آرام گرفته در کنار کرانه های سرسبز دریای خزر که از منظر زیبایی به عروس گیلان شهرت یافته ، همچنان آنچنانی که باید نتوانسته در سطح ملی و حتی جهانی جلوه یابد .

به عنوان مثال ، شهرهای همتراز و یا پایین تر از این شهر از لحاظ ظرفیت های بالقوه ای که دارا می باشند به جایگاهی بس فراتر در زمینه ارتقاء در حوزه ی گردشگری و بواسطه ی آن ، بالا رفتن ضریب رونق اقتصادی منطقه ی مورد نظر دست یافته اند.
اما سوال اینجاست که حقیقتا حلقه ی مفقوده سرمایه گذاری خلاقانه در این شهر کجاست ؟ و علل عدم تحرک پذیری در بهبود صنعت توریسم و گردشگری را در کجا می توان یافت ؟
چرا این فرصت در اختیار افرادی دارای پتانسیل خوب قرار نگرفته که بتوانند عروس گیلان را با ایده هایی نو در بخش گردشگری به قطب توریستی کشور تبدیل نمایند ؟
آیا بومی سازی برخی طرحهایی که در شهرهای خارجی مشابه لاهیجان وجود دارد کار دشوار و غیر ممکنی جلوه می نماید ؟
واضح و مبرهن است که در حال حاضر ایجاد طرحهای گردشگری در شهرهایی که پتانسیل قوی در این حوزه را دارند موجب اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه و وسعت زیادی از همان محدوده خواهند شد و این خواسته ی قلبی من و همه ی لاهیجوندانی است که می خواهند شهر لاهیجان نیز از این قاعده مستثنی نباشد.

در شرایطی که سیاست کلی نظام و بدنبال آن تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در دو دهه ی اخیر ، قطع وابستگی بودجه به فروش نفت و کسب درآمدهای غیر نفتی است باید این امر سرلوحه ی فعالیت ها ی بخش خصوصی و دولتی قرار گیرد .

حوزه گردشگری در جهان یکی از پر درآمدترین بخش ها را تشکیل داده و مسئولین به دنبال ایجاد زیر ساخت هایی در این حوزه هستند اما انتظارات مردم با گذشت زمان به صورت چشمگیری افزایش یافته که این نشان از آینده نگری و امیدواری آنان نسبت به آینده ی روشن نظام اسلامی است .

بنده نیز به عنوان یک شهروند فعال در زمینه ی های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی، امیدوارم بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری در نام گذاری سال ۱۴۰۰ موانعی که بر سر راه سرمایه گذاری و سرمایه گذاران وجود دارد برطرف شده و مردم در کنار مسئولین و مسئولین نیز همگام با مردم حامی و پشتیبان سرمایه گذاران بخش گردشگری در شهر لاهیجان باشند .

مسلم جلیلی
فعال اقتصادی – اجتماعی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان