گروه : دسته‌بندی نشده

اختتامیه اولین جشنواره جوان خلاق لاهیجی برگزار شد

مراسم اختتامیه اولین جشنواره جوان خلاق لاهیجی دوشنبه بیستم اسفند ۱۳۹۹ در تالار دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد.
به گزارش کاشف خبر ، مراسم اختتامیه اولین جشنواره جوان خلاق لاهیجی پیش از ظهر چهارشنبه بیستم اسفند در سالن دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد.ویژگی خاص این مراسم شروع آن بود که با حضور مسئولین و ستاد اجرایی این جشنواره بر مزار شهدای گمنام دانشگاه صورت گرفت.

در این مراسم که رسول فرخی میکال نماینده مجلس ، یونس محمودی فرماندار و قربان خوشحال معاون سیاسی و اجتماعی و فرامرز مصطفوی معاون برنامه ریزی ، رییس و اعضای شورای شهر و اعضای شورای تامین حضور داشتند ، پیش از اهدای جوایز برگزیدگان دکتر مجید عاشوری رییس دانشگاه آزاد ، پرفسورعلی کرمی و عبدالله حاتم زاده از اساتید دانشگاه در ارتباط با این جشنواره سخنانی ایراد کردند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلیمن جواد سلیمانی امام جمعه شهرستان لاهیجان و رییس شورای فرهنگ عمومی ورییس شورای سیاستگزاری جشنواره در بخشی از سخنانش گفت: الحمدالله که این مراسم همزمان با ایام پر برکت بعثت پیام اسلام (ص) برگزار شد.خدا را شاکریم در طی ماه ها برنامه ریزی ، این جشنواره با کار تشکیلاتی،همگانی و همدلانه مسئولین شهرستان سرانجام اجرایی شد.اگر این هم افزایی نبود شاهد این حجم از استقبال و پردازش ایده اولین نبودیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان همچنین افزود: تشکیل شبکه نخبگانی از نیازهای ضروری بود که احساس می شد باید شکل بگیرد. کارها وقتی زیاد می شود و نفرات کم هستند باید کار تشکیلاتی و گروه نخبگان را در کنار خود داشته باشیم .

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: از زمانی که تصدی مسئولیت این شهرستان را پذیرفتم احساس می شد که برای حل مشکلات شهرستان نیاز به اتاق فکر است تا با اندیشه های کارسازگره از مشکلات گشود. همین امر باعث شد نخبه یابی در دستور کار قرار گیرد تا صاحبین ایده های بدیع و خلاقیت های مختلف کشف و رصد شود.

وی ضمن اشاره به صبغه تاریخی و دینی لاهیجان تاکید کرد : با این گونه فعالیت ها می توان دوباره لاهیجان را که زمانی مرکز اشاعه تشیع بود را به عنوان شهری تاثیرگذار مطرح کرد .

امام جمعه شهرستان لاهیجان با اشاره به فرار مغزها افزود: پیامبر اسلام می فرماید باسواد ترین مردم کسی است که علم مردم را به خود اضافه کند. به همین دلیل نباید به استعداد ها و ظرفیت های جوانان خود بی تفاوت باشیم و با جذب آنها و بکار گیری خلاقیت های آنها در بالندگی تمدن اسلام بهره گیریم ومانع از فرار مغزها شویم.

رییس ستاد اجرایی جشنواره این جشنواره تصریح کرد: جشنواره گام اول ما در جهت کشف نخبگان است و البته ضعف ها و کمبودهایی در بخش های مختلف دارد انشالله در آینده در جهت بلوغ آن تلاش خواهیم کرد . امید است در آغاز قرن جدید با سیاست های بهتر و واگذاری امور به جوانان دست به کارهای بزرگی بزنیم.هدف امتداد شبکه نخبگانی برای حل مسائل شهرستان است و این تنها راه حل مشکلات است.

در پایان برگزیدگان نخستین جشنواره جوان خلاق لاهیجی به شرح ذیل اعلام گردید:

رتبه اول در شاخص علمی و پژوهشی : علی اکبر امیدوار سیاهکل ؛ رتبه اول در شاخص ابتکارات و خلاقیت : رضا علی نیا رتبه دوم در شاخص ابتکارات و خلاقیت : کاظم لطفی حاج آبادی ؛ رتبه اول در شاخص کارآفرینی : سید سبحان سعادت میر مقدم ؛ رتبه اول در شاخص نویسندگی : محمد قدیمی نیلق ؛ رتبه اول در شاخص فعال قرآنی : ابوالفضل زیبایی مریدانی ؛ شایسته تقدیر در شاخص فعال عرصه سلامت و امداد و نجات : امیر حسین سرفراز ؛ رتبه اول درشاحص ورزشی : پرتوآ دارابی ؛ رتبه اول در شاخص فعال رسانه ای و خبرنگاری: حمیدرضا بزرگی ؛ رتبه اول در شاخص بسیجی فعال: ابراهیم آذرپور ؛ رتبه اول در شاخص گرو ه های مردم نهاد(سمن) : محمد مه رو ؛ رتبه دوم شاخص هنرهای نمایشی: امیر رجب پور ؛ رتبه سوم شاخص هنرهای نمایشی : آرزو علی پور ؛ شایسته تقدیر در بخش فیلمسازی دانش آموزی : آناهیتا خداداد ؛ رتبه اول در شاخص دانش آموز نمونه : هادی خوش صفت ؛ شایسته تقدیر در توانخواهان : مهیار پیله ور جاوید ؛ شایسته تقدیر : مریم مستوفی ؛ شایسته تقدیر : مجید مقسم حمیدی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان