گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان تقویت تعامل پلیس و مردم را منجر به اعتمادافزایی در جامعه ذکر کرد و با بیان اینکه پایداری امنیت با استفاده از ظرفیت‌های مردمی محقق می‌شود، گفت: مجمع خیران امنیت‌ساز ، جلوه آشکاری از مشارکت مردم با پلیس است.
به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه تشکیل مجمع خیرین امنیت ساز استانی به فراگیری نعمت امنیت اشاره و اظهار کرد: خیرین امنیت ساز با حمایت‌های معنوی و مادی خود، بستر بروز جرائم و آسیب های اجتماعی که تهدیدی جدی برای سلامت و پویایی جامعه است را کاهش داده و احساس آرامش و توسعه امنیت اجتماعی را به ارمغان می آورند.
وی ماندگاری امنیت را نیازمند همراهی آحاد مردم با متولیان تامین و حفظ این موضوع مهم دانست و افزود: اساس برنامه ریزی ها، اقدامات و تلاش پلیس به طور قطع با درنظرگرفتن مردم و نظرات آنان است.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه به هر اندازه در حوزه امنیت با ثبات و قدرت بیشتری حرکت کنیم، تهدیدات بیشتری را خنثی خواهیم کرد، گفت: اگر در جامعه‌ای امنیت و احساس آن تحقق یابد؛ آن جامعه می تواند به سهولت، اهداف خود را محقق کند.
رئیس شورای تامین استان ادامه داد: متولیان برقراری امنیت در گیلان این افتخار را دارند تا در مقابل قانون‌گریزان و قانون‌شکنان که خلاف نظم عمومی حرکت می‌کنند، با قاطعیت بایستند و پناهگاه مردم باشند.
وی گفت: در این راه نیازمند همکاری مردم و خیرین امنیت ساز استان هستیم.
استاندار گیلان شرط پایداری امنیت در هر جامعه‌ای را مشارکت مردم با پلیس و برخورداری از اعتماد مردم عنوان و خاطرنشان کرد: تولید و بازتولید امنیت، نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که همت بالای تمامی نهادها و سازمان‌های متولی را در این زمینه می طلبد.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نظام جمهوری اسلامی بر مدار مردم سالاری دینی از ظرفیت مردم و مشارکت آنان همچون دوره دفاع مقدس در مجامع مختلف استفاده کرده، افزود: در فضاهایی همچون مجمع خیرین مدرسه ساز، مجمع خیرین سلامت و اخیراً نیز مجمع خیرین امنیت ساز به صورت عملی از این ظرفیت مهم استفاده شده چراکه واگذاری امور به مردم و مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف از برنامه‌های مهم دولت به شمار می رود.
ئیس شورای تأمین استان با اشاره به اینکه تأسیس چنین واحدهایی علاوه بر تقویت تعامل بیشتر پلیس و مردم منجر به اعتماد و مشارکت مردمی می شود، اظهار کرد: این اعتماد می تواند خدمات شایان خیرین امنیت ساز چه در زمینه حمایت های معنوی و چه در بهسازی و نوسازی را به عنوان بازوان توانمند نیروی انتظامی در افزایش آرامش عمومی و توسعه امنیت اجتماعی به دنبال داشته باشد.
وی افزود: مشارکت مردم در مسائل امنیتی و انتظامی با تشکیل مجمع خیرین امنیت ساز و مشارکت در توسعه فضاهای انتظامی، تامین تجهیزات عمومی، پروژه های خدمات رسانی و تامین بخشی از هزینه های جاری، گام های موثری در این زمینه محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه مشارکت در امنیت همان مشارکت در امور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است، گفت: امنیت زیرساخت و زیربنای توسعه در ابعاد مختلف است و در این راستا همه مردم هم باید سهم خود را ادا کنند.
دکتر زارع خاطرنشان کرد: انتظار می رود تا افراد دارای تمکن، سازمان ها، نهادها و رده هایی که می‌توانند از نظر اقتصادی در فراهم کردن زیرساخت های امنیتی کمک کنند، به میدان بیایند.
وی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت بیشتر مردم و انسجام اجتماعی بتوانیم همچون گذشته استانی توام با امنیت کامل داشته باشیم تا در سایه آن، پیشرفت و آبادانی استان را تضمین کنیم.

تصاویر ؛سید احمدرضا کیایی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان