گروه : دسته‌بندی نشده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به خطر نوع جهش‌یافته موسوم به کرونای انگلیسی در برخی مناطق کشور گفت: تا این امروز هیچ‌گونه موردی از ابتلا به این گونه جهش‌یافته در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان نداشته‌ایم.

کاشف خبر / دکتر نوید دانائی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مشاهده مواردی از این گونه جهش‌یافته امکان انتقال آن به هر کدام از مناطق مختلف کشور و از جمله استان سمنان وجود دارد. اگرچه تاکنون خوشبختانه موردی از این ابتلا در بیمارستان دانشگاه نداشتیم.

وی ضمن هشدار در خصوص افزایش موارد سرپایی افزود: تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ مورد مبتلای جدید به صورت سرپایی در شهرستان‌های شش‌گانه تحت پوشش دانشگاه شناسایی شده که این روند افزایشی، هشداردهنده است و انتظار می‌رود که عموم شهروندان در رعایت پروتکل‌ها جدیت بیشتری داشته باشند.

وی از بستری شدن هشت مبتلای جدید کووید۱۹ در شهرشتان‌های شش‌گانه تحت‌پوشش این دانشگاه طی ۲۴ساعت اخیر خبر داد.

دکتر دانائی اضافه کرد: این مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ بستری شدند.

 وی با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۷ هزار و ۳۷۸ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی شده‌اند.

 دبیر ستاد مقابله با کروناویروس استان سمنان تصریح کرد: از ۴ الی ۵ اسفند ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه شناسایی و در مراکز درمانی بستری شدند و به‌این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۵۹۴ نفر رسیده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه داد: علاوه بر این ۱۲هزار و ۷۸۴ بیمار کرونایی نیز به صورت سرپایی در در جمعیت تحت پوشش دانشگاه شناسایی شدند.

 دکتر دانایی از ترخیص تعداد دیگری از موارد بستری خبر داد و گفت: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به سه هزار و ۸۵۰ نفر رسید.

وی بر لزوم توجه بیشتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید و خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، پرهیز از دورهمی‌ها و اجتماعات و…همچنان ضروری است.

 

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان