گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان با قدردانی از برگزاری مراسم عزاداری حسینی که با رعایت توصیه های بهداشتی انجام شد؛ بر لزوم توسعه صنایع بسته بندی پیشرفته و بازارپسند محصولات کشاورزی با نگاه صادرات محور تأکید کرد و گفت: باید بدون تعارف مقابل رویکردهای غیراصولی تغییرکاربری اراضی ایستادگی شود.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر ؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز( دوشنبه) در جلسه شورای اداری لاهیجان که با موضوع تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید این شهرستان برگزار شد، با تسلیت ایام محرم گفت: این ماه و نهضت عاشورا برای همه آزادگان جهان، یادآور ارزش‌هایی است که جامعه را به اخلاق و آزادگی هدایت می کند؛ از اینرو بازخوانی این حماسه نشان‌گر راه رستگاری است و بر همین اساس انسان ها با هر مرام و اندیشه‌ای از این واقعه بزرگ تاریخی درس می آموزند.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده جهت مقابله با همه گیری بیماری در اجرای ویژه برنامه های ماه محرم بیان کرد: امسال با رعایت دستورالعمل‌های برگزاری مراسم سوگواری از سوی همه مردم و عزاداران حسینی، شکوه آیین‌های عاشورایی دوباره جلوه گر شد و سینه‌زنی ها در فضای باز ، با نظم و فاصله ، افتخاری دیگر از شور و شعور حسینی را در تاریخ ثبت کرد که از برگزارکنندگان این مجالس، هیأت‌های مذهبی و سوگواران حضرت سیدالشهدا قدردانی می کنم.

وی با اشاره به افتتاح یک هزار و ۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان در نقاط مختلف استان طی هفته دولت امسال و رشد ۵۵ درصد این میزان اعتبار نسبت به سال قبل و نیز اینکه از مجموع اعتبارات این پروژه‌ها یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است؛ تحقق این دستاورد مهم را نشان از تلاش دولتمردان برای آبادانی گیلان و مشارکت فعالانه بخش خصوصی دانست.

وی افزود: بهره برداری از این طرح ها در شرایطی امکان پذیر شده که کشورمان تحت شدیدترین فشارهای تحریمی است ولی رشد اعتباری پروژه‌ها طی سالجاری و نیز مشارکت فعالانه بخش خصوصی، بیانگر عزم و اراده جدی برای حرکت شتابان در مسیر توسعه استان است.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: تجربه مقابله با کرونا و نیز مدیریت کشور در مقطعی که با فشارهای بی سابقه ظالمانه استکبار جهانی مواجه هستیم؛ نشان می‌دهد هرجا با انسجام و وحدت برای پیشبرد امور همت گمارده ایم حرکت هایی همراه با موفقیت داشته ایم و این امر، از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز است و گفتمان اصلی ما در استان نیز بر همین محور بنا شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در زمان اوج همه‌گیری بیماری کویید ۱۹، اقشار مختلف مردم اعم از گروه های جهادی و تولیدگران گام در عرصه نهادند ، تصریح کرد: امسال که به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده؛ باید بیش از پیش زمینه نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد و تولید فراهم شود.

وی بیان کرد: در جلسات مختلف به تصریح گفته ام جهش تولید با حرکت های معمولی محقق نمی شود بلکه با فعالیتی مضاعف ، پشتکاری فراوان و انگیزه ای وافر می توان به آن دست یافت ؛ در این راستا مدیران استان بدانند تا آخرین روزی که مسئولیت بر دوش آنان نهاده شده، باید به درستی به وظایف خود عمل کنند و از هیچ کوششی دریغ نکرده و لحظه ای غفلت نورزند.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب نیز به‌تازگی در نشست تصویری با هیات وزیران که به‌مناسبت هفته دولت انجام شد؛ بر این موضوع تاکید کردند و رویکرد دولت دوازدهم و رئیس جمهوری نیز همین است.

وی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال از مواردی است که پیوسته بر ضرورت چاره اندیشی بر آن تاکید دارم ، اظهار داشت: در کنار اهمیت فراهم سازی فرصت های جدید سرمایه گذاری در جهت رونق اشتغال ، به فرماندار جدید و مدیران متولی امر اقتصاد ، تولید و معیشت تاکید دارم که به موضوع اشتغال توجه داشته باشند.

وی بر ضرورت رصد و پایش مداوم و روزانه وضعیت بنگاه‌های تولیدی و مراکز اشتغال بعنوان یکی از وظایف مهم مدیران تاکید کرد .

دکتر زارع بیان داشت: لاهیجان از جمله شهرستان هایی است که ظرفیت های کم نظیری نه فقط در استان بلکه در گستره ملی دارد و در تولیداتی همچون چای و صنایع غذایی، برند است؛ به همین سبب باید برای سرمایه گذاری در جهت توسعه واحدهای صنایع تبدیلی، فرآوری محصولات کشاورزی با نگاه صادرات محور و نیز صنایع بسته بندی پیشرفته و بازارپسند بیشتر از قبل تلاش شود .

وی با تأکید بر اینکه در جریان شناساندن برند محصولات گیلان، باید منافع بیشتری برای کشاورزان به ارمغان آید ؛ به مسئله تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی در همه نقاط استان بعنوان یک دغدغه مهم اشاره و اضافه کرد: باید مجدانه ، در مقابل رویکردهای غیراصولی در این بخش ایستاد و مقاومت کرد چراکه به هویت اصیل و فرهنگ مردمان این منطقه گره خورده و ما وظیفه پاسداری از آن را داریم.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: بسترسازی برای توسعه نیازمند امنیت آرامش است که این مهم با تلاش همه خدمتگزاران دولت، فرمانداران ، شهرداران ،بخشداران ، دهیاران ، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا ،شورای تامین و کارکنان دستگاه اجرایی محقق می شود.

وی با بیان اینکه اگر آحاد جامعه در روند توسعه مشارکت و همکاری نداشته باشند قطعاً توفیقاتی هم حاصل نمی شود ، ضمن تقدیر از مشارکت های فعالانه مردم از آنها خواست تا زمینه‌ساز استمرار این توفیقات باشند.

دکتر زارع تصریح کرد: آنگاه که خدمت به مردم با توکل به خدا ، خلوص نیت ، تلاش فراوان و انگیزه روزافزون همراه باشد ؛ به یقین مورد عنایت پروردگار برای کسب موفقیت قرار می‌گیرد.

وی با تقدیر از فرماندار پیشین شهرستان لاهیجان ، از فرماندار جدید خواست همچنان با توکل به خدا ، خلوص نیت و جلب مشارکت همه مردم و مسئولان در اجرای سیاست های کلی دولت بیش از پیش تلاش کند.

دکتر زارع بر ضرورت بهره‌گیری از مشورت و همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ،دانشگاهیان ، فرهنگیان ، همه گروه های سیاسی و اجتماعی ، احزاب ،تشکل ها ، گروه های مرجع و شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد و گفت: انتظار دارم در سایه هم‌افزایی و همفکری سیاست های کلی دولت در شهرستان محقق شود و همانگونه که تا به امروز لاهیجان از جهت شاخص های امنیتی در زمره شهرستان های شاخص کشور بوده ، همچنان بستر آرامش و امنیت اجتماعی بیش از پیش در آن فراهم باشد.

وی با بیان اینکه در فرصت باقی مانده تا پایان فعالیت دولت باید بتوانیم طرح های اولویت‌دار را به بهره‌برداری برسانیم ،تاکید کرد: لازم است با تلاشی مضاعف نرخ بیکاری استان را تا سال ۱۴۰۰ به تک رقمی برسانیم که این هدف دور از دسترس نیست، بلکه برنامه قابل حصولی است که می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای سرمایه گذاری و اشتغال به همراه آورد.

در پایان این مراسم که نماینده مجلس، امام جمعه، فرماندار لاهیجان و دیگر مدیران و مسئولان شهرستان حضور داشتند؛ با تقدیر از اسماعیل میرغضنفری فرماندار پیشین لاهیجان که به عنوان فرماندار بندرانزلی مشغول کار است، یونس محمودی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان