گروه : دسته‌بندی نشده

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر لزوم پیوند بین هنر و قلم، گفت: حرکت قلم در مسیر بیان هنرمندانه دردهای مردم قداست می‌یابد.

به گزارش کاشف خبر ، آیین تجدید میثاق اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گیلان با شهدا؛ به بهانه روز قلم و شروع برنامه‌های فرهنگی هنری ۴۰ سالگی دفاع مقدس در استان، صبح امروز (شنبه، ۱۴ تیر) در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

فیروز فاضلی در این مراسم با تبریک روز قلم در محضر شهدا با بیان اینکه امام خمینی(ره) درس ایثار، ازخودگذشتگی و چگونگی حفاظت از میهن را به ما آموخت، گفت: شهدا با گذشتن از جان و مال خود به دفاع از کشور پرداختند و راه آنان ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه قلم اولین چیزی بود که خدا خلق کرد، گفت: خدا در خلقت انسان قلم آفرینش را بر لوح محفوظ داد که یک حرف بیشتر نداشت و آن حرف الف بود.

وی با اشاره به هنر خط که حروف از الف‌های به‌هم پیوسته تشکیل شده است، افزود: قلم بر وزن الم است و قلم باید نگارنده درد باشد در غیراینصورت راه به جایی نمی‌برد.

فاضلی با بیان اینکه قلم زبان همه دردهایی است که در نهادهای مختلف اجتماعی ایجاد شده است، اظهار داشت: شعرا و بزرگانی که نامشان ماندگار شده است درد انسانیت، جامعه و مردم داشتند و حدفاصل بین خدا و مردم شدند.

این استاد دانشگاه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) خصلت مومن را در سه ویژگی نگه‌داشت راز درون، مدارا با مردم و صبوری در گرفتاری‌ها دانست و بیان کرد: زبان راز درون را افشا می‌کند و بسیاری از مشکلات ناشی از عدم نگه‌داشت زبان و افشای اسرار است.

فاضلی با تأکید بر مدارا با مردم توسط مسئولان و خدمتگزاری به آنان، افزود: ملتی که صبور باشد در کارهای اجتماعی موفق خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهید آوینی که با تبدیل قلم به الم، درد مردم نظام اسلامی را بیان کرد، عنوان داشت: قلمی پایدار می‌ماند که بیان درد را با خلاقیت و نوآوری همراه کند. قلم باید با هنر پیوند خورد تا مانا شود در غیر اینصورت وقایع‌نگاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه قلم پردرد و بازنمایی هنرمندانه، شهید آوینی را ماندگار کرد، خاطرنشان ساخت: هنر بدون بازآفرینی معنا ندارد. باید وصیت نامه شهدا و خاطرات و دردو دل‌های جانبازان و ایثاگران را با ارائه خلاقانه به جامعه ماندگار کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان