گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم کمک به شکوفایی احزاب گفت: در دولت تدبیر و امید ثبت رسمی احزاب، رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ دکتر ارسلان زارع امروز (شنبه) در دیدار رئیس و اعضای خانه احزاب گیلان با بیان اینکه احزاب در دنیای معاصر ایفاگر نقش‌های موثر و مهم هستند، اظهار داشت: احزاب سیاسی با کارکردهای متعدد از جمله گسترش مشارکت سیاسی، مقبولیت، یکپارچگی ملی، مدیریت منازعات و جامعه‌پذیری سیاسی، تأثیرات زیادی در زندگی عمومی و سیاسی جوامع دارند.

وی ادامه داد: احزاب در ارتقاء سطح آگاهی سیاسی و عمومی مردم موثرند و زمینه‌ی تقویت اعتماد عمومی، انسجام و امنیت ملی را فراهم می‌کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بررسی تاریخ معاصر بیانگر این است که احزاب به واسطه فراز و نشیب‌های مختلف نتوانسته اند تأثیرات بسزایی متناسب با کارکردهای مورد انتظار داشته باشند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خصوصاً در دولت تدبیر و امید، شاهد ثبت رسمی تعداد قابل توجهی از احزاب نه فقط در مرکز کشور بلکه در استان‌ها بوده‌ایم.

دکتر زارع اضافه کرد: برغم افزایش ثبت احزاب هنوز فاصله زیادی با نقش‌آفرینی‌ مورد انتظار احزاب در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی وجود دارد و همه، از جمله خود احزاب باید کمک کنیم تا به کارکردهای اصلی خود برسند.

وی ایجاد زمینه تشویق ، ترغیب و حضور حداکثری مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را جزو انتظارات از احزاب عنوان کرد و گفت: احزاب به عنوان یکی از گروه های تأثیرگذار مرجع در زمینه اجتماع بویژه در میان نخبگان و تحصیل کرده ها، می توانند موثر باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: در ترغیب و تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات کوشا باشید؛ همواره قانون مبنا، محور و معیار است.

دکتر زارع با بیان اینکه زمینه انتقال مسائل، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات در حوزه های مختلف به مجموعه خدمتگزاران مردم از سوی نخبگان، فعالان اجتماعی و سیاسی و احزاب وجود دارد، گفت: برگزاری جلسه های فصلی با موضوع مشخص، می تواند یکی ازشیوه های انتقال مسائل مورد نظر باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان