گروه : دسته‌بندی نشده

نشست مشترک مشاورین بانوان شهرستان لاهیجان با رئیس شورای شهر برگزار شد

به گزارش کاشف خبر  ، نشست مشترک مشاورین بانوان شهرستان لاهیجان با جواد نجار تمیزکار رئیس شورای شهر لاهیجان با دستور کار بررسی وتبیین مشکلات حوزه زنان در شهرستان لاهیجان برگزار گردید .

در ابتدای این نشست ابوالحسن پور مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری شهرستان لاهیجان طی سخنانی با قدردانی ازحمایت مادی و معنوی شورای شهر و شهرداری لاهیجان از برنامه های کمیسیون در مناسبتهای مختلف، به برخی از مشکلات زنان سرپرست خانواده و بد سرپرست اشاره کرد و اظهار داشت : شمار زنان سرپرست خانوار یا خودسرپرست رو به افزایش است و باید برای این قشر از جامعه چاره ای اندیشیده شود .

وی گفت : زنان سرپرست خانوار عمدتاً به دلیل جدایی از همسر، فوت ، اعتیاد و از کارافتادگی مجبور به اداره زندگی خود هستند و در بسیاری موارد باید برای بقا در بیرون از خانه مشغول به کار شوند و با توجه به اینکه کار در خارج از خانه مشکلاتی را به همراه دارد این زنان در معرض آسیب قرار می گیرند.

وی گفت : بسیاری از این زنان در حاشیه پیاده رو ها اقدام به دستفروشی سبزیجات خانگی ، صنایع دستی و مواد غذایی می کنند و برای اینکه کرامت انسانی این افراد حفظ شود نیاز است بازارچه عرضه توانمندی زنان جهت فروش صنایع دستی ، مواد غذایی خانگی در لاهیجان احداث شود .
وی همچنین افزود : در لاهیجان مرکز یا گرمخانه ای که از بانوان آسیب دیده و بد سرپرست نگهداری کند وجود ندارد و چنانچه نهادهای حمایتی در جهت رفع مشکلات آنها اقدام نکنند در معرض آسیبهای اجتماعی جدی قرار می گیرند و با توجه شرایط جدید جامعه حتما باید یک نگاه ویژه ای به زنان و زنان سرپرست خانوار انجام شود .
وی در ادامه سخنان خود به ورزش بانوان اشاره کرد و از مدیریت شهری خواست نسبت به احداث پیست دوچرخه سواری بانوان توجه ویژه ای داشته باشند.

در ادامه جلسه مشاورین بانوان دستگاههای اجرایی به ارائه پیشنهادات خود در حوزه زنان پرداختند و نصب یخچالهای حمایتی توسط شهرداری در مناطق مختلف لاهیجان را خواستار شدند .
در پایان جلسه جواد نجار تمیزکار رئیس شورای شهر لاهیجان با اشاره به اهمیت و نقش زنان در توسعه کشور گفت: نقش بانوان در توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است و توجه به بانوان و استفاده از ظرفیت های علمی، هنری و فرهنگی آنان می تواند به توسعه جامعه کمک کند.

وی گفت: کرامت انسانی و اسلامی بانوان پس از انقلاب اسلامی بیش از پیش حفظ شده است و خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور موثر بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی هستیم.
وی با ابراز خرسندی ازحضور مشاورین بانوان دستگاههای اجرایی در شورای شهر لاهیجان گفت : این نشست را می توان به فال نیک گرفت و از مشاورین ادارات لاهیجان خواست در جلسات رسمی شورا حداقل فصلی یکبار حضور داشته باشند و با ارائه ایده و نظر در حوزه شهری، مدیریت شهری خود را یاری کنند .

وی در راستای سخنان مشاور بانوان فرمانداری در خصوص احداث گرمخانه بانوان ، اظهار داشت : با توجه به نگاه دولت به این قشر از جامعه و حمایت و پیگیری مهندس میر غضنفری فرماندار شهرستان لاهیجان بعنوان نماینده عالی دولت در لاهیجان ، هم اکنون ساخت گرمخانه مردان توسط شهرداری در حال بررسی است تا مکانی را برای افراد بی‌خانمان، کارتن خواب ها و آسیب دیدگان اجتماع ایجاد کند و این قشر از جامعه شب ها در سردی هوا پناهگاهی داشته باشند .
وی در خصوص ایجاد بازارچه توانمندی بانوان نیز قول مساعد داد و اظهار داشت : شورای شهر بر حسب وظیفه ذاتی خود تا جایی که دخالت در امور سایر ادارات نباشد اجازه برنامه ریزی را دارد و انشاا… پیگیری های لازم انجام خواهد شد .

وی با اشاره به نگاه ویژه شهردار لاهیجان به مسایل و مشکلات حوزه بانوان و احداث پارکی در شأن بانوان لاهیجانی ، گفت : هم اکنون پیست دوچرخه سواری در پارک بانوان احداث شده است و از احداث پیست دوچرخه سواری در محوطه تالاب حاجی آباد توسط شهرداری خبر داد .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان