گروه : دسته‌بندی نشده

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: داوطلبانی که صلاحیت‌شان رد یا عدم احراز شده، از فردا (بیست و هشتم آذرماه) به مدت چهار روز فرصت دارند شکایت خود را به هیأت نظارت استان مستقر در استانداری ارائه دهند.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ محمود قاسم نژاد با یادآوری آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت های اجرایی از ۱۷ آذرماه جاری و پایان یافتن آن در روز گذشته (سه شنبه ۲۶ آذرماه) اظهار داشت: در این مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت های اجرایی در ۱۱ مرکز حوزه انتخابیه صورت گرفت.

وی ادامه داد: داوطلبانی که صلاحیت‌شان تایید نشده؛ امروز (چهارشنبه ۲۷ آذرماه) به اطلاع آنان رسانده می شود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان اضافه کرد: طبق بررسی های انجام شده در هیأت های اجرایی استان؛ از مجموع ۴۶۵ داوطلبی که برای شرکت در رقابت های یازدهمین دوره انتخابات مجلس نام نویسی کرده بودند؛ ۴۰۶ نفر تایید صلاحیت، ۳۳ نفر رد یا عدم احراز صلاحیت شده و ۲۶ نفر نیز انصراف دادند.

وی بیان کرد: بر اساس قانون، داوطلبان رد یا عدم احراز صلاحیت شده از فردا (پنجشنبه ۲۸ آذرماه) تا اول دی ماه به مدت چهار روز ، فرصت دارند شکایت خود را به هیأت نظارت استان مستقر در استانداری ارائه دهند.

به گفه قاسم نژاد؛ رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط هیأت نظارت استان در مرحله اول به مدت ۲۰ روز از دوم دی تا ۲۱ دی ماه خواهد بود و در این مرحله ، هیأت های نظارت بر اساس قانون مجاز هستند از بین افرادی که تایید صلاحیت شده اند، عده ای را رد یا عدم احراز صلاحیت کنند و بالعکس می توانند از بین رد یا عدم احراز صلاحیت شدگان، افرادی را تایید نمایند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پایان مهلت ۲۰ روزه فوق الذکر، تایید یا عدم تایید صلاحیت داوطلبان به فرماندار مرکز حوزه انتخابیه اعلام خواهد شد.

۴۶۵ داوطلب در حوزه‌های انتخابیه استان گیلان برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که نسبت به دوره گذشته، ۲۶ درصد رشد داشته است.

حدود دو هزار و ۵۶۰ شعبه برای اخذ آرای مردم در ۱۶ شهرستان شامل ۱۱ شهرستان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه و پنج شهرستان فرعی پیش بینی شده که در صورت تأیید در هیأت های اجرایی، کار اخذ آرای مردم در دوم اسفندماه را انجام می دهند.

استان گیلان با ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان