گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های بالای نخبگان، بر ضرورت برخورداری از نگاه های برنامه محور این قشر تأکید کرد و استفاده از این ظرفیت را در نیل به توسعه پایدار و رسیدن به خودکفایی اثرگذار دانست.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ دکتر ارسلان زارع در دیدار اعضای کانون کارشناسان استان، با بیان اینکه منابع انسانی غنی موجبات توسعه هر جامعه ای را محقق می کند، تصریح کرد: هر گاه در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها از بدنه کارشناسی جامعه استفاده شد؛ شاهد خطای کمتر نسبت به چارچوب های استاندارد بوده ایم.

دکتر زارع به اقدامات انجام شده طی چهار دهه اخیر از سوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که بهره گیری از دانش کارشناسی در اجرای امور موجب شده تا هدف نهایی به خوبی محقق شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشور از نظر بهره مندی از ظرفیت نخبگان و نگاه برنامه ای، جایگاه مطلوبی دارد که اشاعه این بستر می تواند توسعه پایدار و رسیدن به خودکفایی داخلی را سرعت بخشد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم حفظ ارزش و اعتبار قلم، قضاوت و امانت داری از سوی کارشناسان رسمی دادگستری تاکید کرد و گفت: انتظار مردم از کانون کارشناسان این است که در قضاوت و ارائه نظریه کارشناسی ، علاوه بر دانش و تخصص؛ از بی عدالتی، سهل انگاری و یا جانبداری از یکی از طرفین دعوی خودداری کنند.

وی افزایش اعتماد عمومی را یکی از ضرورت های مهم در همه اقدامات و حوزه ها خواند و افزود: کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان بازوان کمکی دستگاه های اجرایی، درصورت مشاهده انحراف یا آسیب در روند اجرایی فعالیت ها، نسبت به انعکاس آن  و ارائه راهکار قانونی اقدام کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان