گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان قاچاق را موجب به مخاطره افتادن امنیت اقتصادی دانست و با تاکید بر ضرورت تشویق مردم به استفاده از کالای داخلی ، خواستار تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق در حوزه غذا و دارو برای تسریع در روند بررسی های این بخش شد.

به گزارش کاشف خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: نامگذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی (ره) ،اقدامی ارزشمند برای اتحاد و همدلی مسلمانان بود.

وی مهمترین عامل پیوند وحدت مسلمانان را سیره رسول اکرم (ص) خواند که در راستای استمرار رسالت پیامبران الهی بود و گفت: امام علی(ع) و امام صادق(ع) نیز مبنای زندگی و سیره خود را پیروی از حضرت رسول(ص) قرار دادند و آیینه تمام نمایی از انسانیت بودند.

زارع افزود: در برخی شهرستان های گیلان اهل تسنن در کنار اهل تشیع با مسالمت زندگی می کنند و وحدت بین آنان الگویی برای مسلمانان ایران و جهان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام با تمام قوا در برابر وحدت مسلمانان و امنیت ایران ایستاده اند ،گفت: دشمنان تلاش می کنند که به بهانه های مختلف به ناآرام سازی ایران بپردازند که جنگ اقتصادی از دیگر مصادیق این سیاست ظالمانه است.

وی ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری با هدف پویاسازی و بهره گیری از توان داخلی را گامی در جهت تقویت خودباوری ملی دانست و بیان کرد: قاچاق پدیده ای شوم در اقتصاد است که خودکفایی داخلی را با مشکل مواجه می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: قاچاق کالا و ارز می تواند امنیت اقتصادی کشور را با به وجود آمدن مشاغل کاذب و به مخاطره افتادن فعالیت های مولد تحت تاثیر قرار دهد، از این رو رصد و پایش مستمر بازار برای مقابله با قاچاق کالا و ارز یک ضرورت است.

وی تجهیز گمرکات انزلی و آستارا به سیستم های نوین کنترلی و کسب اطلاعات و اخبار دقیق در مورد نحوه فعالیت قاچاقچیان و استفاده از ظرفیت و توانمندی های مردمی را امری مهم دانست و اطلاع رسانی در خصوص عواقب قاچاق کالا و ارز و تشویق مردم برای استفاده از کالای داخلی را تلاشی در جهت جلوگیری از قاچاق کالا و ارز دانست.

زارع با بیان اینکه خوشبختانه گیلان در کاهش میزان قاچاق کالا و ارز در سالجاری نسبت به مشابه سال قبل موفق بوده است،اظهار داشت: رسیدگی پرونده های مربوط به قاچاق کالا و ارز در استان به خوبی انجام می شود اما لازم است در حوزه غذا و دارو شعبه ویژه ای در جهت تسریع در روند بررسی ها تشکیل شود.

استاندار گیلان ادامه داد: قاچاق کالا و ارز تنها پدیده منفی در اقتصاد نیست بلکه یک چالش جدی اجتماعی است،به همین سبب می توان از ظرفیت تشکل های مردم نهاد استفاده بهینه کرد.

وی در پایان با بیان اینکه امروز توجه مردم به کالای داخلی جلب شده و بیش از پیش مورد استفاده آنان قرار می گیرد، بر لزوم کیفی سازی تولیدات از سوی صاحبان مشاغل و سرمایه تاکید کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان