گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان توسعه را بدون داشتن آمار دقیق از بخش های مختلف ممکن ندانست و گفت: آمار رکن اصلی برنامه ریزی برای توسعه کشور است.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استاندار گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی با اشاره به نقش آمار در دنیای امروز،گفت: امروزه رسیدن به دانایی در گرو بهره گیری داده ها و اطلاعاتی است که ماهیت سمت و سوی حرکت جامعه را تعیین و تغییر می‌دهد.

وی برنامه‌ریزی را از جمله اولویت‌هایی خواند که در زندگی شخصی و اجتماعی نقش موثری داشته و تحلیل وضعیت موجود و پیش‌بینی وضعیت آینده را در پی خواهد داشت.

دکتر زارع با بیان اینکه توسعه بدون برنامه ریزی و برنامه ریزی بدون آمار و اطلاعات قابل تحقق نیست،تصریح کرد: آمار رکن اصلی برنامه ریزی برای توسعه کشور است و در نظام قانونگذاری نیز مرکز آمار جایگاه ویژه‌ای دارد ،به گونه ای که بازوی توانمندی در امر راهبری و رشد توسعه محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان، نظام های آماری و بانک‌های اطلاعاتی را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی دانست و خاطرنشان کرد: بدون آمار کافی ،صحیح و دقیق برنامه‌ریزی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی و فرهنگی ممکن نیست.

وی افزود: آمار در مدیریت و برنامه‌ریزی برای آینده کشور نقش اساسی و تعیین کننده‌ای دارد و نظام تصمیم گیری ها با بهره‌گیری از آمار صحیح پیش می‌رود و باید نسبت به آمارهای تولید شده مراکز متولی ، اطمینان و اعتماد داشته باشیم.

دکتر زارع تصریح کرد: اعتماد به نظام برنامه ریزی و آمار از موضوعات پذیرفته شده در کشورهای توسعه یافته است و زیر سوال بردن آماری که افراد متخصص برای احصاء آن تلاش کردند پسندیده و منطقی نیست.

وی تاکید کرد: با ارائه آمارهای واقعی و البته بر اساس واقعیات جامعه، موجبات امید آفرینی عمومی را فراهم کنیم.

استاندار گیلان از همه دستگاه اجرایی و نهادهای دولتی و خصوصی خواست تا نسبت به مقوله مهم آمار حساس باشند و برای احصای آن،متولیان امر نسبت به انجام هرگونه همکاری و تعامل کوشا باشند .

دکتر زارع بر ضرورت فرهنگسازی برای مشارکت در حوزه آمار و برنامه ریزی تاکید کرد و گفت: همگان باید برای ارتقای فرهنگ آماری تلاش کنند.

وی استفاده از نتایج و محتوای پایگاه اطلاعات آماری استان را موجب بهبود برنامه ریزی ها خواند و تصریح کرد: باید تلاش شود تا در جهت بهبود روند برنامه ریزی و مدیریت بهینه اطلاعات، آمارهای موجود به هنگام و بروز باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای استفاده مطلوب از داده ها نیازمند مکان مند شدن داده ها هستیم،گفت:برای تدوین سند توسعه روستایی و اشتغالزایی می توان از این نوع اطلاعات به نحو کاربردی بهره مند شد .

گفتنی است در پایان این مراسم از مدیران و فعالان حوزه های آمار و برنامه ریزی استان که در کسب رتبه های برترمعاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در مراسم روز آمار و برنامه ریزی سال ۹۸ و کسب رتبه دوم کشوری در ارزیابی جشنواره شهیدرجایی نقش داشتند قدردانی شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان