گروه : دسته‌بندی نشده

یونس محمودی در پنجاه و سومین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان لاهیجان با بیان اینکه غفلت و سهل انگاری عامل ابتلا به کرونا است، گفت: پرهیز از عادی انگاری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از عوامل مهم پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس است.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف شهرستان نظارت بیشتری بر روی صنوف، کسبه و بازاریان داشته باشد، گفت: رعایت دستورالعمل ها وظیفه هر مسئول و شهروندی می باشد.

فرماندار لاهیجان با ابراز نگرانی از شکننده بودن وضعیت ابتلا به کرونا در این شهرستان، گفت: چنانچه پیشگیری و مراقبت ها با جدیت دنبال نشود، مجددا شاهد بروز و شیوع این ویروس با شدت و فراگیری گسترده تری نسبت به قبل خواهیم بود.

محمودی با اشاره به لزوم توجه بیشتر مردم و مسئولان به شرایط کرونایی با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر، خاطر نشان کرد: محدودیت های تردد از ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت الی ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت در سراسر کشور و بین شهرها توسط پلیس راهور اعمال و اجرایی خواهد شد.

وی یادآورشد: از هموطنان عزیز درخواست می شود حتماً به مقررات ابلاغی توجه ویژه ای داشته باشند و از سفرهای غیرضروری جداً خودداری کنند تا انشاءالله شاهد سیر نزولی این بیماری باشیم.

نماینده عالی دولت در لاهیجان افزود: تقاضا می شود مردم برای مهار کرونا طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از هرگونه تردد در این ایام بپرهیزند.

محمودی تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که در سه بیمارستان این شهرستان بستری هستند را ۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: تست های PCR و رپید تست‌ (تست سریع کرونا) طی ۱۰ روز اخیر در سطح شهرستان انجام می شود و روند تشخیصی را تسریع نموده است.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت یک هزار و ۱۴۱ تست PCR و رپید در شهرستان لاهیجان انجام شد که ۲۴۸ مورد از این تست ها مثبت شد.

فرماندار لاهیجان با اشاره به انجام ۶۵۴ مورد بازرسی از صنوف و اماکن عمومی لاهیجان طی ده روز اخیر، گفت: در جریان این بازدید ها برای ۱۰۶ مورد از واحد ها، اخطاریه بهداشتی صادر شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان