گروه : دسته‌بندی نشده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه‌اشرفیه از افزایش ۱۰ درصدی بادام‌زمینی در این شهرستان و تولید ۱۱ هزار تن پیله بادام‌زمینی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ حمید رضا سلیمانی با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت خوبی در حوزه کاشت بادام‌زمینی است، اظهار کرد: آب‌وهوا و خاک مناسب از مهم‌ترین دلایل برای افزایش کیفیت بادام‌زمینی هستند که آستانه‌اشرفیه دارای بهترین خاک به دلیل وجود رودخانه سفیدرود بوده و کیفیت بادام در این شهرستان بسیار خوب است.

وی با اشاره به افزایش میزان زمین زیر کشت بادام در آستانه‌اشرفیه گفت: میزان زمین زیر کشت بادام در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به دو هزار و ۵۸۰ هکتار رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه بادام کاری یکی از شغل‌های مهم مردم این شهرستان است، تصریح کرد: آستانه‌اشرفیه یکی از قطب‌های تولید بادام‌زمینی در کشور بوده به‌طوری‌که مردم در باغات خانه‌های خود هم بادام می‌کارند که ۹۸ درصد کار برداشت بادام در آستانه‌اشرفیه تاکنون انجام‌شده است.

سلیمانی با تأکید بر لزوم توجه کشاورزان به مکانیزه شدن کشت بادام افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی افزایش کیفیت بادام در آستانه‌اشرفیه است که برای انجام این کار باید عملکرد کیفی تولید محصول بادام در سطح باغات را افزایش و تولید بادام‌زمینی را مکانیزه کرد.

وی با اشاره به میزان پیله بادام تولیدشده در آستانه‌اشرفیه بیان کرد: امسال ۱۱ هزار تن پیله تر بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه تولید می‌شود که نشان‌دهنده افزایش ۱۰ درصدی در این حوزه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه‌اشرفیه لازمه رشد اقتصادی منطقه را توجه به بادام‌زمینی در این شهرستان عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد فرآوری بادام در آستانه‌اشرفیه انجام می‌شود که توجه به آن و تولید محصولات جانبی بادام‌زمینی به‌مانند کره بادام، روغن بادام و بادام‌سوخته سود بسیار زیادی را نصیب بادام کاران می‌کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان