گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان با اشاره به آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات رسان برای روزهای برفی و پیش‌بینی تمهیدات لازم، گفت: اطلاع‌رسانی‌ها واقع بینانه و صادقانه صورت گیرد و هرگونه نواقص در خدمت‌رسانی به صورت شفاف به مردم بازگو شود.
به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ دکتر ارسلان زارع شنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ؛ به اطلاعیه و هشدارهای صادره از سوی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی، کاهش دما و بارش باران و برف در روزهای آتی اشاره کرد و افزود: اگر همه‌ دستگاه‌های عضو این ستاد براساس ضوابط، دستورالعمل‌ها، شرح وظایف، تقسیم کار و وفاق، انسجام و هم‌افزایی به انجام خدمات‌رسانی اهتمام داشته باشند؛ می‌توان به نحو شایسته حوادث را کنترل کرد.
وی به اجرای طرح آمادگی زمستانه دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در هفته‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: افراد خدمت‌رسان در هر دستگاهی باید براساس سلسله مراتب و با یکپارچگی در فرماندهی با ذکر وظایف آماده باش باشند.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در این حادثه طبیعی اگر سهل انگاری صورت گیرد ممکن است برای مردم مشکل ساز شود، اظهار داشت: تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم اتخاذ شده و باتوجه به گزارش‌های امیدوارکننده ارائه شده از سوی دستگاه‌ها ، آمادگی وجود دارد.
وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی متمرکز، منسجم و منضبط بدون هرگونه ایجاد تشویش اذهان عمومی از طریق دستگاه‌های تخصصی تأکید و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌ها واقع بینانه و صادقانه صورت گیرد و در صورت وجود هرگونه نقص در خدمت‌رسانی به صورت شفاف به مردم بازگو شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه هرچقدر که مردم نسبت به مسائل آگاهی بیشتری داشته باشند، همراهی آنان نیز مضاعف می‌شود، افزود: مردم هرگونه اخبار را از طریق مراجع رسمی و صدا و سیما دنبال کنند.
وی اظهار کرد: هرگونه تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به صورت متمرکز از طریق استانداری صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از آسیب رسیدن به محصولات کشاورزی، اطلاع‌رسانی‌ها به کشاورزان و باغداران به موقع صورت گیرد.
دکتر زارع سرعت عمل و حضور در صحنه را در مقاطع بحرانی بسیار مهم عنوان و تاکید کرد: امکانات مورد نیاز برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی تأمین و نواقص موجود نیز برطرف گردد.
وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی و نهادها از مأموریت‌های غیرضروری جلوگیری کنند، گفت: فرمانداران با تشکیل جلسات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سطح شهرستان‌ها تمهیدات مورد نیاز را بیاندیشند و در این مسیر شهرداری‌ها نیز با قوت اقدامات مورد نیاز را عملیاتی کنند.
استاندار گیلان بر ضرورت رفع انسداد معابر شهری و روستایی به منظور تسهیل تردد مردم تأکید و اضافه کرد: در صورت وقوع هرگونه حوادث گزارشات کارشناسان در اسرع وقت تهیه تا نسبت به مراحل اداری جبران خسارت‌ها اقدام شود.
وی ادامه داد: از نزولات آسمانی به عنوان رحمت الهی در راستای بهره گیری از فواید آن در بخش کشاورزی، محیط زیست و توسعه جامعه استفاده شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری اینکه طی چند روز اخیر بخشی از مناطق جنگلی استان دچار حریق شد، گفت: با تلاش شبانه‌روزی اعضای این ستاد، نیروهای مردمی، بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم، آتش به خوبی اطفاء و مهار شد و خوشبختانه میزان آسیب‌ها سطحی و کم بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان