گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان از بهره‌برداری شش پروژه زیست محیطی مرتبط با صنعت استان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی نقره ده آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه امروز در مجموع حدود ۳۳ میلیارد تومان پروژه های عمرانی و اقتصادی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید، افزود: حفاظت از محیط‌زیست جزو اولویت های استان است و این پروژه نیز با رویکرد زیست محیطی می باشد.

وی انباشت مشکلات زیست محیطی از جمله پسماند و زباله را از دلایل انتخاب اولویت های محیط زیستی عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا پروژه هایی با رویکرد زیست محیطی متناسب با صنعت تعریف شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از بهره‌برداری شش پروژه زیست محیطی مرتبط با صنعت در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی نقره ده آستانه‌اشرفیه نیز با رویکرد حفاظت محیط زیست بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: در ایام دهه فجر امسال ۱۰۷ پروژه عمرانی، اقتصادی و عام المنفعه در آستانه اشرفیه با اعتباری حدود یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده که به صورت مستقیم برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

در جریان سفر امروز دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان به آستانه اشرفیه، پنح واحد تولید مرغ گوشتی به صورت همزمان در روستای دهنه سر افتتاح شد و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی نقره ده آستانه‌اشرفیه به بهره برداری رسید.

در دهه مبارک فجر امسال با تلاش تمامی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی، ۹۵۵ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

از این مبلغ یک هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان پروژه مربوط به بخش خصوصی بوده و این پروژه ها در حوزه های صنعتی، گردشگری ، کشاورزی و فناوری اطلاعات است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان