گروه : دسته‌بندی نشده

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل از پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح میدان گیل لاهیجان خبر داد.

دکتر ذبیح نیکفر از پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح میدان گیل لاهیجان خبر داد و گفت: پس از چند سال وقفه در این پروژه شاهد پیشرفت چشمگیری در مدت‌زمان کوتاه آغاز به کار پیمانکار جدید بوده‌ایم.

شایان ذکر است، در تیرماه ۱۳۹۸ طرح تقاطع غیر هم‌سطح میدان گیل لاهیجان در محور رشت به لنگرود پس از چند سال وقفه طی مراسمی با پیمانکار جدید آغاز شد.

این طرح یکی از طرح‌های ضروری شهرستان لاهیجان محسوب می‌شود که به دلیل قرار گرفتن در محور گیلان به مازندران مشکلات ترافیکی به‌ویژه در ایام تعطیلات را برای بخش مرکزی لاهیجان و رودبنه رفع می‌کند.

کلنگ تقاطع غیر هم‌سطح گیل در زمستان ۱۳۹۴ به زمین‌خورده شد.

این پروژه بااعتبار ۲۲ میلیارد تومان توسط یک پیمانکار غیربومی و ضعیف به مرحله اجرا درآمد اما با گذشت چند سال تنها ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پیمانکار برای دریافت غرامت حاضر به ترک پروژه نبود.

با پیگیری‌های مکرر دکتر نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل این پروژه بر اساس ماده ۴۸ از پیمانکار غیربومی گرفته شد و طی یک مناقصه به پیمانکاری بومی و قوی بااعتبار ۴۱ میلیارد تومان سپرده شد.

تقاطع غیر هم‌سطح میدان گیل لاهیجان ۱۷ پایه (ستون) و ۲۳۶ شمع به عمق ۳۰ متر زیرزمین دارد و یکی از طرح‌های بزرگ‌راه و شهرسازی در شرق گیلان بشمار می‌رود، این کنارگذر به طول ۴۵۲ متر و در ۲ باند رفت‌وبرگشت از سال ۹۴ آغازشده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان