گروه : دسته‌بندی نشده

نماینده عالی دولت در گیلان، امروز (چهارشنبه) از تصفیه خانه بزرگ آب استان که در دست تکمیل است، بازدید کرد و با پسندیده ندانستن کیفیت پایین آب آشامیدنی در برخی روستاها گفت: با تکمیل پروژه تصفیه خانه بزرگ گیلان، مشکل افت فشار آب برطرف و همچنین کیفیت آب ارتقاء می یابد.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ دکتر ارسلان زارع روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه بزرگ گیلان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و تقارن با سالگرد تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب ، به نقش و اهمیت آب آشامیدنی سالم در زندگی مردم اشاره و بیان کرد: با توجه به افزایش شهرها و جمعیت شهری و نیاز به آب آشامیدنی بیشتر ، احداث مدول دوم و ارتقاء مدول اول ضرورت دارد.

 وی افزایش کیفیت و کمیت آب آشامیدنی سالم برای شهروندان و روستاییان را از اهداف مهم دولت عنوان و اضافه کرد: یکی از پروژه های مهم استان، احداث مدول دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان است.

دکتر زارع به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: ساختمان این تصفیه خانه تکمیل، بخشی از تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز آن وارده شده و بخش دیگر هم در حال وارد شدن است .

استاندار گیلان تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ، امیدواریم این پروژه بزرگ و مهم، سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی طرح‌های عمرانی افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی و به روش BOT که در این تصفیه خانه شروع شده ، نهایت استفاده صورت گیرد.

دکتر زارع با اشاره به اینکه علاوه بر رشت ۱۴ شهر بزرگ و کوچک استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند اظهار داشت: این پروژه ضمن برطرف کردن افت فشار، موجب ارتقاء کیفیت آب نیز خواهد شد.

وی کمبود آب آشامیدنی در برخی روستاها که هم اینک به آنها آب رسانی سیار انجام می شود را پسندیده ندانست و خاطرنشان کرد: همه روستاهای در مسیر که در این طرح پیش بینی شده اند، از طریق همین پروژه بزرگ، از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد که همین امر تاثیر بسزایی در افزایش جمعیت تحت پوشش آب روستایی دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان به توصیه و آموزش های شرکت آب و فاضلاب و مجموعه دولت در صرفه جویی و استفاده بهینه از آب نیز اشاره و اضافه کرد: هرچند شاهد همراهی هایی از سوی مردم در مقوله صرفه جویی هستیم ولی همچنان با استانداردهای جهانی فاصله داریم؛ توجه داشته باشیم به هر میزان صرفه جویی صورت گیرد، در راستای کیفیت بخشی خدمات، گام هایی موثری برداشته ایم.

استاندار گیلان به مدیران شرکت آبفا تأکید کرد که تکریم فزون تر مردم و جلب رضایت ارباب رجوع را مورد توجه قرار دهند و گفت: استفاده از ظرفیت های دولت الکترونیک، از مراجعه حضور مردم می کاهد و بر این اساس شاهد خدمات رسانی به موقع خواهیم بود ضمن آنکه باید کوشید تا امور از جمله اخذ مجوز انشعاب آب ، با سرعت بیشتری انجام شود.

دکتر زارع در خاتمه سخنانش گفت: زمانی که آب آشامیدنی واحدهای صنعتی، تولیدی و گردشگری با کیفیت خوب و رضایت بخش در اختیار آنان قرار گیرد، به یقین تاثیر مستقیمی در کارآفرینی ، اشتغال و در نهایت توسعه استان خواهد داشت.

پروژه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان با سرمایه گذاری اولیه یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال بر پایه سال ۱۳۹۲ به روش ساخت، بهره برداری و انتقال ( BOT  ) ساخته شد . ظرفیت مدول اول این تصفیه خانه سه هزار لیتر بر ثانیه است که با احداث مدول دوم، سه هزار لیتر بر ثانیه به آن اضافه و ظرفیت نهایی به شش هزار لیتر بر ثانیه خواهد شد.

شهرهای تحت پوشش این تصفیه خانه شامل رشت، سنگر، خمام، انزلی، سیاهکل، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، لنگرود، شلمان، کومله، اطاقور است و اتصال به شهرهای کوچصفهان و خشکبیجار نیز در دست اجرا و اتصال به لشت نشا هم در آینده انجام خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان